По този начин бизнесмените се съобразяват с изискванията, че всяко заведение е длъжно да публикува алергените в храните. Припомняме, че според европейските изисквания още от 13 декември 2014 г. ресторантьорите са длъжни да информират своите клиенти, ако артикулите съдържат общо 14 алергена. В списъка влизат соя, лактоза, мляко, ядки.
В известна пицария собственикът е направил на една страница списък с почти всички храни, които предлага, като щателно е описал и алергените. Страничката е с дребен шрифт и макар да е поставена на всяка маса, остава почти незабелязана от клиента, в сравнение с атрактивните реклами на питиета и промоции на ястия край нея.
Да, документът е неугледен, но си представете, че идвате в заведението, за да се отпуснете, да хапнете и пийнете с приятели на спокойствие, и ви се налага да четете за болести и алергени. "Става неприятно, нашата цел е да сме полезни на хората. Естествено, че ще изведа списъка с алергените от основното меню", аргументира се за "Черно море" мениджърът на пицарията.
Някои от заведенията, които и без това подновяват менютата си, са склонни да вкарат в основното и алергените. "Ще видим под каква форма ще стане това. Разбира се, ще спазим законите и изискванията, но и проверяващите трябва да влязат в положението на бизнеса, не бива да плашим хората, не може да оставаме без клиенти", каза за "Черно море" управител на механа.