© Varna24.bg | | Министърът на транспорта Александър Цветков отряза напъните на местните браншови организации Варна да стане център на морското управление. Според Цветков така исканата децентрализация може да се изразява само в делегиране на повече правомощия на поделенията на Изпълнитена агенция „Морска администрация" (ИАМА). Категорично обаче контролът трябвало да остане в София. Само така можело да се гарантира, че ще се спазва единна последователна политика. В случай, че структурата в столицата изчезнела, имало опасност да се получат множество самостоятелни управления със своя собствена политика.Въпросът за децентрализацията беше отново повдигнат от всички представители на морския бранш на проведената вчера нарочна среща. Те изразиха недоволство от това, че правителството не спазва предизборните си ангажименти, един от които е бил именно изместването на управлението на морския бизнес.
Още след Нова година ще се създаде консултативен съвет към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, каза още Цветков. В него ще влизат браншовици, които трябва да дискутират всички проекти за промени в нормативната база, които се подготвят. Министърът поиска браншовите организации да посочат 5-6 свои представители, които да влязат в съвета. Той добави, че те трябва да са от различните морски сектори, за да е най-всеобхватна дейността им.
Браншовиците настръхнаха и срещу публикуваната тези дни нова стратегия за развитието на транспорта в България до 2020 г. Според ексшефа на ИАМА - Варна кап. Богдан Богданов, предложеният текст е по-лош дори и от този, работен през 2005 г. По думите му това е можело да се избегне много лесно, ако министерството се бе съобразило с дадените му от бранша предложения. Нито едно от тях обаче така и не е отразено в документа, въпреки обещанията на герберите, че ще се вслушват в мненението им.
Министърът заяви още, че ще разчита изключително много на бранша при обсъждането на готвената нова концесионна стратегия за пристанищата. Тя трябвало да стане базата, на която да се гради цялостната морска политика на България в следващите години. Публично-частното партньорство е пътят за развитието на пристанищата, категоричен е транспортният министър. Самият проект за стратегия щял да бъде готов до края на годината. Той обеща документът в никакъв случай да не бъде пускан, преди да е одобрен от бранша.
Както "Позвънете" писа, в момента се работи и по нова стратегия за търсене и спасяване. Не е изключено корабът "Перун" да бъде върнат в арсенала от транспортни средства, на които да се разчита в случай на бедствие на море, призна изпълнителният директор на ИАМА Сергей Църнаклийски. Той добави, че в момента вървяла оценка на това доколко подобен ход е икономически целесъобразен. Имало и идея той да се преоборудва, за да може активно да се включва в операции.
Инспекторите на EMSA щели да влязат отново в ИАМА през следващата година, каза още директорът. Причината този път е предстояща проверка на системите за обучение и издаване на сертификати от агенцията, посочи Църнаклийски. Той добави, че в момента се работи най-активно именно в тази насока.
Източник: в. "Позвънете новини" |