ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Рибарското пристанище на Карантината ще бъде най-модерното по Северното Черноморие | ||||||
| ||||||
Ръководителят на проекта Румяна Гороломова увери, че новата зона няма да засегне по никакъв начин постройките на рибарите, които в момента обитават територията в съседство. Общата стойност на проекта е 13 737 263 ЛВ., но поради по-ниска оферта при избора на изпълнител средствата са намалени с около 150 000 лв. Пристанището има обходен път по кейовете с ширина 6 метра от всички страни, позволяващ достъп и временно спиране на транспорт, и 1 метър за инфраструктура - колонки за ток, вода, изпомпване на вода и отпадни води, пожарни хидранти, осветителни стълбове и др. По западния мол на съоръжението ще бъде осигурена пешеходна алея с дължина около 100 метра, широчина 5 метра и кота 2 метра над морската вода като своеобразно разширение на плажа, която се отделя от територията на пристанището с висок ограден парапет. Предвидени са две панорамни площадки. Главната цел на проекта е след модернизацията на съществуващото рибарско пристанище да бъде осигурено ефективно, регламентирано, сигурно и хигиенично разтоварване, съхранение, продажба и спедиция на уловената риба и водни организми. Реализацията на проекта, който ще отвори 17 нови работни места, е да утвърди морския облик на Варна и осигури устойчиво развитие на риболовната дейност, като запази занаята рибарство като поминък на рибарите в региона. Морето и риболовните традиции са част от идентичността на Варна и областта. Изграждането на ново модерно рибарско пристанище ще даде нови форми на икономическо развитие, като подпомага съхраняването на традициите. Реализацията на проекта предвижда създаването на защитена акватория за безопасно акостиране на рибарски лодки, чрез които ще се удовлетвори потребността от създаване на съвременни условия за осъществяване на риболовна дейност съ сравнително малки плавателни съдове и създаване на подходящи места за акостиране и разтоварване на улова при хигиенни условия и продажба. Засега места за яхти в пристанището не са предвидени. Капацитетът му ще бъде за 113 малки лодки, 8 плавателни съда с размери от 18 до 24 метра и 5 места за лодки над 24 метра. За ползвателите на пристанището и рибарите ще има специален пропускателен режим. Все още не е ясно какви ще са условията за ползването на местата, но вероятно ще се заплаща наем за това. Според проекта поне в близките 5 години пристанището ще остане общинска собственост. При старта на строителните работи,в които са включени и водолази, работещите попаднали на стара арка, останала от времето, когато теренът е ползван за нуждите на ловно-рибарско дружество "Сокол". Те с осъществявали дейността си в периода от 1936 до 1969 година. Според предвижданията в зоната на пристанището ще бъде изградена масивна сграда. На първият етаж ще бъде извършвана временната обработка на рибата. Ще бъдат поставени хладилни камери, а самата продажба ще се осъществява извън сградата на прилежащата улица. На втория етаж на сградата ще се помещават офиси, включително и за митнически контрол, клуб на рибаря, зала за провеждането на конференции и договаряне на продукцията. Най-атрактивен ще бъде третият етаж, където ще бъде изграден достъпен рибен ресторант за посетителите, а на покрива на сградата ще бъде изградена уникална амфитеатрална площадка, от която ще може да се съзерцава морето. 18-метрова вита стълба ще свързва последните етажи с покрива на сградата, освен това ще бъдат изградени и два асансьора. Към комплекса ще бъде изградена и сервизна работилница да ремонт на лодките. Стана ясно още, че за реализирането на проекта засега не е предвидено одълбочаване на дъното, което е от пясък и тиня. Контрабуна ще пази да няма затлачване от мястото на пристанището. Предвидено е изграждането на тръбопроводи и канализация, но нищо няма да бъде отвеждано в морето, увериха от екипа, работещ по проекта. За лодките ще бъдат изградени същ колонки с ток и вода. В зоната ще има около 20 паркоместа, но много повече ще има по улица, която ще води от центъра на "Аспарухово" към пристанището. Строител на пристанището е фирма "Партньори Варна". Управителят на фирмата Георги Вецев обясни, че за полагането на геотекстил на дъното на морето са използвани водолази. Върху геотекстила е положена взривена скална маса. 17 750 квадратни метра е строителството в морето. Вече се изграждат хидротехническите съоръжения. От Центъра за подводна археология в Созопол са обследвали акваторията за артефакти и такива не са били намерени, стана ясно още по време на пресконференцията днес. Повече вижте в прикаченото видео! |
Още по темата: | общо новини по темата: 30 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 21.08.2019 г.
0
Aнонимен
на 21.08.2019 г.
0
Aнонимен
на 21.08.2019 г.
0
Aнонимен
на 21.08.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета