Цените на билетите отново ще скочат с 10%, ако течните горива продължат да поскъпват и прехвърлят границата от 2,50 лв., категорични са експертите от направление "Автобусни превози" на компанията. Техните сметки показват, че автобусите им харчат по 300 л на двупосочен курс София - Варна и обратно (30 л на 100 км). При поскъпване на горивото с 10 ст./л разходът само на една кола се вдига с над 3000 лв. за месец. А тази година вече скочи и цената на "Гражданска отговорност". Като частен бизнес не можем да работим под себестойността. Още повече през зимните месеци пътниците са малко и няма никакви възможности за допълнителни резерви. С това от компанията обясниха, защо цените се повишават въпреки пустия перон на автогарата. Поскъпването ще става поетапно по 5% през този и следващия месец.
Вдигането на цените на междуградските превози е напълно оправдано на този етап, заявиха от Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАП). Рентабилността в цената на билетите е изчислена при 50% заетост на седалките, а през последните години пътникопотокът осезаемо намалява и средногодишната заетост вече стига около 30%, коментират от НСАП. От Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) са категорични, че ако превозвачите продължат да работят на сегашните тарифи в очакване на някакво петролно ценово чудо, скоро ще започнат да фалират.
Само преди ден рафинерията "ЛУКойл България" вдигна заводските цени на горивата с 1,18%. Новото поскъпване означава, че предлагането на дребно на масовия бензин А-95Н ще достигне 2,50 лв./л.