© Impact Press Group | | Нова шашма, която да не се засича от GPS системите, монтирани на автомобилите, са измислили таксиметрови шофьори. След като шефовете на фирми започнаха да въвеждат GPS на коли, които работят към централи, любознателни водачи веднага измислиха как да излъжат системата, казаха запознати с тарикатлъците. В последните месеци на миналата година, GPS-ът създава както удобства, така и неудобства за шофьори и диспечери. Той възпира мераците на таксиджии да изкарват повече пари, като помпят клиентите си с тлъсти сметки. За всяка нова техника според българския манталитет се измисля друга, която да я саботира.Чрез GPS-ите се отчита скоростта, с която се движи жълтата кола, както и точното й местонахождение. Контролните монитори, с които се следи движението на автомобилите, се намират в съответните централи. Ако шофьорът си позволи да пусне помпата, когато превозва клиент, се добавят изкуствени импулси за разстояние и мигновено се увеличава скоростта. Това издава ползването на допълнителното устройство в централата, обясниха запознати.
Ако реално автомобилът се движи с 60 км/ч, при пускането на помпата на монитора мигновено се изписват около 90 км/ч заради изкуствените импулси. Любознателни водачи на жълти коли обаче измислили нова схема, за да изкарат някой допълнителен лев. Монтират се импулсни помпи по кабелите. Плюсът е, че тази помпа предварително се наглася с колко да бъде повишена сметката - 10% или 20%, според преценката. Тя е програмирана така, че постоянно да вкарва импулси, без да се усеща. При включването на помпата не се усеща и колебание в скоростта.
Ето и някои от по-интерсните шашми, които се използват от таксиметрови водачи. Освен че част от тях мамят клиентите с надути цени и помпи, някои се лъжат и помежду си. Другият им известен тарикатлък е използването на заглушители, или както самите те ги наричат - "запушвачки". Монтирането им не оказва влияние върху сметката на клиента, но носи полза на шофьора, който ще го превозва. Допълнителното устройство е миниатюрно като платка. Пинизът е, че когато диспечерът съобщи поръчка по радиостанцията и трима шофьори се надпреварват кой да я вземе, първенец е таксиджията със "запушвачка". С устройството си той заглушава сигналите на останалите си колеги и ги прецаква.
Ако и двамата шофьори, които са борят за поръчката, имат "запушвачки", се използва друго надлъгване. То е с увеличаването на мощността на станциите или монтирането на допълнителни усилватели. Така се чува сигналът на този, който е увеличил повече станцията си. Този трик обаче се оказва по-неуспешен, защото усилвателите са видими и при проверка шофьорът ще бъде разкрит. Според запознати ползването на заглушители и усилватели вече не се използва масово.
Източник: в. "Черно Море" |