
ЗАРЕЖДАНЕ...
С новия мол Варна се изкачи на второ място по площ на шопинг центровете | ||||||
| ||||||
Проектът добави 37 000 кв. м към предлагането на търговски площи във Варна, с което градът се изкачи на втора позиция по обем в страната – с общо 122 000 кв. м площи в шопинг центрове. Откриването му с подписани договори за 88% от площите показва наличието на силен наемен пазар. В унисон с европейския тренд, българският пазар навлиза в по-зрял етап от развитието си с по-умерен ръст на предлагането, по-конкурентна среда и по-отчетлива сегментация. "В първите години от развитието си пазарът на търговски площи растеше предимно в сегмента на шопинг центровете. Смятаме, че потенциалът за нови проекти в него вече се изчерпва и виждаме развитие на други формати, като ритейл парковете в по-малките областни градове“, обобщи Иван Граматиков, мениджър "Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton. Според него интересът към ритейл парковете се обуславя от желанието на търговците да се разрастват към по-малки населени места, както и от липсата на подходящи формати за експанзията им там. В София пазарът остава доминиран от търговските центрове, като делът на свободните площи в тях остава около 9%, съобщава economic.bg. Очакванията на Cushman & Wakefield Forton обаче са към средата на 2019 г. той да намалее чувствително до приблизително 5-6% от общото предлагане. Прогнозната е свързана с очакваното отваряне на част от освободените от Carrefour и Piccadilly площи в търговски центрове, които бяха отдадени на нови наематели. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg