"Системата се активира само при наличието на тежки произшествия, които правят движението по моста невъзможно. Тогава едното платно се използва двупосочно, като МВР и КАТ съдействат за регулирането на превозните средства. Преносими знаци и бариера ориентират водачите на автомобилите, както и дежурни органи от двете страни на моста. Това обаче се случва единствено когато е крайно необходимо. При по-леки инциденти катаджии контролират потока от превозни средства", заяви зам.-кметът по сигурността Тодор Иванов.
Според много варненци причината за големия брой катастрофи е в мокрите пътища. На въпроса дали общината може да направи нещо относно този проблем, г-н Иванов обясни, че намеса може да се очаква само при заледяване на улиците.
"Когато пътната настилка е мокра и хлъзгава, единственото спасение е по-високата концентрация на водачите. Те трябва да са изключително внимателни и предпазливи. Причината за инцидентите е в несъобразяването на условията при метеорологичната обстановка. На моста има ограничение за минимална скорост, която никой не спазва", заяви зам.-кметът.
Източник: в. "Народно дело"