Общинският съветник от "Да, България" Пламен Китипов излезе с публична позиция след изказване на кмета на Варна Иван Портних относно състоянието на бул. "Левски" в града. На състоялия се вчера брифинг градоначалникът
коментира известния колаж на наводнения булевард, по който плава подводница. Портних заяви публично:
"
Проектант на този участък е Пламен Китипов, общински съветник от "Да, България". Той е проектирал този участък. Твърди, че е работил само по участъка, но там, допълни кметът, има едно кръстовище - това на колажите. Това е кръстовището с улица "Дружба"."
Днес, Пламен Китипов се възползва от правото си на отговор, свързвайки се с
Varna24.bg. Публикуваме позицията му без редакторска намеса:
Наближават избори и фойерверките започват с димна завеса. Възхитително е, че градоначалникът трепти с проблемите на Варна и преживява всеки един от тях.Вероятно в представите на Кмета, за почистването на шахтите и решетките, е отговорен проектантът на отводняването?!?Съжалявам че ще го разочаровам, но това е задължение на Общината, за което се изразходват част от данъците, платени от всички нас.Няма как проектантът на канализацията да виновен и за неспазените наклони на настилките. Темата с отводняването на града е изключително важна и ще бъде чудесно, ако повдигането ѝ доведе до експертен дебат, инвестиционни проучвания и работещи решения.По отношение на "Тръбата в Езерото“ е забележително, че за ТРИ години Общината успя да навлезе в проблема и вече предприема някакви инвестиционни действия, но крайното решение е далеч напред във времето.По тази тема също е необходим задълбочен експертен дебат, сблъсък на идеи, различни концепции и добри практики, вместо хитруване и имитация на отговорно отношение. Всичко това трябва да доведе до надеждно и безопасно решение на проблема с гаранции, че няма рискове от повторение на екологичната катастрофа.В тази връзка, считам че има няколко полезни хода, за които да се търси възможност:• Реконструкцията на тръбопровода наложена от удълбочаване на езерото да остане в тежест на ДППИ, в съответствие с чл. 73 от ЗУТ. Огромна част от стойността на ремонта се пада на изкопните работи, което е и основната дейност при удълбочаването.• Да се търси оптимизиране на трасето и нивото на тръбата, за да се намали себестойността на строителството (предвидени са 250 хил. лв. за проектанта).• Да се промени и допълни проектната документация, така че да отговаря на нормативните изисквания за обем и съдържание, включително да се прецизира количествената сметка.• Да се възложи експертиза на проекта от хабилитирани лица и изявени експерти.• Да се предостави проектната документация на Камарата на инженерите за становище и препоръки.• Да се остойности монтирането на втора дублираща тръба и да се прецени това оскъпяване как ще промени оценката на риска от аварии."Пламен Китипов, Общински съветник,член на комисите: ПК “Архитектура и градоустройство"ПК “Социални дейности и жилищна политика"ПК “Туризъм, търговия и рекламна дейност"Вр.К “Опазване и възпроизводство на околната среда"(Заглавието и снимката към публикацията са избор на редакцията)