Взетото от ОбС решение въвежда почти безгранична отговорност на община Варна за бъдещото състояние на "Градски транспорт". Варненци не плащат данъци да обслужват дружеството, а то съществува, за да обслужва тях, припомни Кирил Йорданов и официално потвърди от трибуната на пленарната зала, че покупката на "Транстриумф" се забавя, но участието в нея не е задължително условие за европейския проект.Нужна ли е всъщност сделката, или не, и кой ще поеме отговорността, ако тя се провали, подхвана Борислав Гуцанов. Трудната задача да дава обяснения отново се падна на председателя на транспортната комисия Иван Луков. Живеем в бързо развиващи се времена, текат бурни процеси, коментира той и хвърли "бомбата", че в регионалното министерство се обсъжда вариант за участие в проекта без покупката на "Транстриумф". Зам.-кметът арх. Димитър Николов и д-р Петър Радушев, който оглавява общинската дирекция за европроекти, са взели участие при разговорите в София. Подробна информация за резултатите от тях Луков се надява да получи следващата седмица на специално заседание на ресорната комисия в присъствието на превозвачите.
Не е вярно, че никой не е знаел, че европроектът може и без сделката. Тя не прави община Варна заложник, възропта Янко Станев. Именно той намекна, че единственият проблем от подобен развой на нещата е Варна да получи по-малко от очакваните 114 млн. лв. за модернизация на транспорта. Тази хипотеза потвърди в кулоарите на пленарната зала и самият Иван Луков. Причината е, че "Градски транспорт" обслужва само половината от мрежата за обществени превози в града, а инвестициите са отредени за общинска фирма. Освен това проектът на Варна цели усвояването на 48% от общата сума за транспорта у нас, уточни "герберът" и припомни категоричната препоръка на консултантите по европроекта морската столица да разполага с един вътрешен превозвач.
Сделката започва да се превръща във фарс, коментира в разгара на дебатите Костадин Костадинов. Той заяви, че лошият развой ще бъде негативен знак за работата на администрацията, борда на "Градски транспорт" и ОбС. Не ние ще бъдем виновни при провал, контрира го в отговор председателят на местния парламент Николай Апостолов. От страна на ОбС всичко по проекта е свършено качествено и в срок, категоричен бе той.