Сделката между превозвачите във Варна е под въпрос

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:24 / 17.05.2012
3084
Разнопосочните сигнали за бъдещето на сделката между варненските превозвачи откриха нови перспективи пред проекта за модернизация на градския транспорт. Дебатите по темата нажежиха сесията на Общинския съвет. Коментари отприщи оспорването на кмета Кирил Йорданов по повод общинската гаранция за банковия кредит, с който "Градски транспорт" иска да изкупи капитала на частния си конкурент "Транстриумф холдинг".

Взетото от ОбС решение въвежда почти безгранична отговорност на община Варна за бъдещото състояние на "Градски транспорт". Варненци не плащат данъци да обслужват дружеството, а то съществува, за да обслужва тях, припомни Кирил Йорданов и официално потвърди от трибуната на пленарната зала, че покупката на "Транстриумф" се забавя, но участието в нея не е задължително условие за европейския проект.Нужна ли е всъщност сделката, или не, и кой ще поеме отговорността, ако тя се провали, подхвана Борислав Гуцанов. Трудната задача да дава обяснения отново се падна на председателя на транспортната комисия Иван Луков. Живеем в бързо развиващи се времена, текат бурни процеси, коментира той и хвърли "бомбата", че в регионалното министерство се обсъжда вариант за участие в проекта без покупката на "Транстриумф". Зам.-кметът арх. Димитър Николов и д-р Петър Радушев, който оглавява общинската дирекция за европроекти, са взели участие при разговорите в София. Подробна информация за резултатите от тях Луков се надява да получи следващата седмица на специално заседание на ресорната комисия в присъствието на превозвачите.

Не е вярно, че никой не е знаел, че европроектът може и без сделката. Тя не прави община Варна заложник, възропта Янко Станев. Именно той намекна, че единственият проблем от подобен развой на нещата е Варна да получи по-малко от очакваните 114 млн. лв. за модернизация на транспорта. Тази хипотеза потвърди в кулоарите на пленарната зала и самият Иван Луков. Причината е, че "Градски транспорт" обслужва само половината от мрежата за обществени превози в града, а инвестициите са отредени за общинска фирма. Освен това проектът на Варна цели усвояването на 48% от общата сума за транспорта у нас, уточни "герберът" и припомни категоричната препоръка на консултантите по европроекта морската столица да разполага с един вътрешен превозвач.

Сделката започва да се превръща във фарс, коментира в разгара на дебатите Костадин Костадинов. Той заяви, че лошият развой ще бъде негативен знак за работата на администрацията, борда на "Градски транспорт" и ОбС. Не ние ще бъдем виновни при провал, контрира го в отговор председателят на местния парламент Николай Апостолов. От страна на ОбС всичко по проекта е свършено качествено и в срок, категоричен бе той.


Виж коментарите (0)

Още по темата (572):
23.12.2024 Важна информация за безплатните карти за градския транспорт във Варна
02.12.2024 Важна промяна за тази автобусна линия във Варна
28.11.2024 Наливат 1,76 млн. лв. в "Градски транспорт" ЕАД
27.11.2024 Дупка в бюджета заради безплатния транспорт във Варна: Как ще бъдат компенсирани тези средства
19.11.2024 "Градски транспорт" - Варна каза дали ще бъде върната линията 17/60
18.11.2024 Варненци за ежедневен кошмар: Бързането сутрин и бягането в мрак и студ е нищо в сравнение с предизвикателството след работа
Още новини от Новини от Варна:
Поставят шумоизолиращи пана във Варна заради автомобилния трафик
Варненец: Градът е крайно негостоприемен за хора в неравностойно ...
Сняг ще вали във Варна днес
Пожарът във Варна е потушен
Тежко ПТП с три автомобила край Варна, пътят е затворен! Има заги...
Огромен пожар гори във Варна!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).