© Varna24.bg | | Разнопосочните сигнали за бъдещето на сделката между варненските превозвачи откриха нови перспективи пред проекта за модернизация на градския транспорт. Дебатите по темата нажежиха сесията на Общинския съвет. Коментари отприщи оспорването на кмета Кирил Йорданов по повод общинската гаранция за банковия кредит, с който "Градски транспорт" иска да изкупи капитала на частния си конкурент "Транстриумф холдинг". Взетото от ОбС решение въвежда почти безгранична отговорност на община Варна за бъдещото състояние на "Градски транспорт". Варненци не плащат данъци да обслужват дружеството, а то съществува, за да обслужва тях, припомни Кирил Йорданов и официално потвърди от трибуната на пленарната зала, че покупката на "Транстриумф" се забавя, но участието в нея не е задължително условие за европейския проект.Нужна ли е всъщност сделката, или не, и кой ще поеме отговорността, ако тя се провали, подхвана Борислав Гуцанов. Трудната задача да дава обяснения отново се падна на председателя на транспортната комисия Иван Луков. Живеем в бързо развиващи се времена, текат бурни процеси, коментира той и хвърли "бомбата", че в регионалното министерство се обсъжда вариант за участие в проекта без покупката на "Транстриумф". Зам.-кметът арх. Димитър Николов и д-р Петър Радушев, който оглавява общинската дирекция за европроекти, са взели участие при разговорите в София. Подробна информация за резултатите от тях Луков се надява да получи следващата седмица на специално заседание на ресорната комисия в присъствието на превозвачите.
Не е вярно, че никой не е знаел, че европроектът може и без сделката. Тя не прави община Варна заложник, възропта Янко Станев. Именно той намекна, че единственият проблем от подобен развой на нещата е Варна да получи по-малко от очакваните 114 млн. лв. за модернизация на транспорта. Тази хипотеза потвърди в кулоарите на пленарната зала и самият Иван Луков. Причината е, че "Градски транспорт" обслужва само половината от мрежата за обществени превози в града, а инвестициите са отредени за общинска фирма. Освен това проектът на Варна цели усвояването на 48% от общата сума за транспорта у нас, уточни "герберът" и припомни категоричната препоръка на консултантите по европроекта морската столица да разполага с един вътрешен превозвач.
Сделката започва да се превръща във фарс, коментира в разгара на дебатите Костадин Костадинов. Той заяви, че лошият развой ще бъде негативен знак за работата на администрацията, борда на "Градски транспорт" и ОбС. Не ние ще бъдем виновни при провал, контрира го в отговор председателят на местния парламент Николай Апостолов. От страна на ОбС всичко по проекта е свършено качествено и в срок, категоричен бе той. |