Сензорна стая ще подпомага децата със специални потребности, които се обучават интегрирано в ОДЗ "Детска радост".
В момента те са 14. "ОДЗ "Детска радост" е градината, в която се обучават интегрирано най-много деца със специални потребности. Работим по проблемите на включващото образование вече 17 години. Опитваме се да допълваме подкрепящата среда в детската градина, което е един от основните фактори, за успешна интеграция на децата със специални потребности.
В тази посока е и сензорната стая, която вече е оборудвана и открита. Очакваме още една сензорна светлинна маса, която още не е пристигнала от Австрия. Оборудването доставихме от Англия, с помощта на дарители. Сензорната стая стана възможна с безвъзмездната подкрепа на архитектите Кържилов и Фелчев. Те прецениха как е най-удачно да бъдат разположени сензорната стая и артателието, което е в съседство, както и ресурсният кабинет" - разказа за "Черно море" директорът на ОДЗ "Детска радост" Тина Боянова.
Тина Боянова подчерта, че за успешната интеграция на децата със специални потребности е важна и правилната работа на педагогическия екип, който трябва да е мотивиран. "Нашите педагози са преминали през годините многобройни квалификации.
За 17 години сме участвали в много конференции и работни срещи по проблемите на включващото образование. И сега учителите ще преминат специално обучение, за да могат пълноценно да използват възможностите на сензорната стая" - допълни Тина Боянова. Тя сподели, че когато педагогическият екип е добре подготвен и може да обясни на останалите деца и на техните родители необходимостта от интегрирането на едно дете със СОП, тогава и нещата се случват нормално.
"Трудно е, да, наистина е трудно, но това са нашите деца, ние сме длъжни да им дадем равен шанс. Никой не е застрахован, че неговото дете няма да е със специални потребности. Другите родители също си задават въпроса дали и на мен няма да се случи същото. Родителите на децата в нашата градина са едно малко общество и родителите на децата със СОП с нищо не са по-различни от останалите. Имаме и случай на семейство, в което едното детенце е в норма, а другото е със специални потребности, всичко се случва.
Децата сами по себе си нямат никакъв проблем помежду си, независимо дали са със специални потребности или не. Когато се работи правилно, когато екипът е мотивиран, когато на родителите им е разяснено, тогава няма никакъв проблем. А и останалите децата много по-лесно се сприятеляват с тях, отколкото с другите, винаги искат да помагат" - разказа Тина Боянова.