Шефът на ДКС: Проектираме паркинг за близо 1000 места под Спортна зала | ||||||
| ||||||
Г-н Христов, какво е състоянието на ДКС Варна, беше направен голям ремонт на зала "Конгресна", но от какво още има нужда? Много са динамичните процеси при нас, разнородни по своята същност като започнем от ремонта, който реновира изцяло зала "Конгресна. Вътре е оборудвана с нови инсталации и съоръжения, комфортно е вече и се натоварва с прояви. Заради ремонта трябваше да се преструктурират и отношенията с наемателите. Заедно с борда на директорите формирахме нова ценова политика. Всички промени доведоха до това, че дружеството бавничко се насочва към добрия изход. Защото встъпвайки тук на длъжност като изпълнителен директор заварих залата в недобро финансово състояние на минус от 2,5 млн.лв. загуби, с около 400 000 лв. годишна загуба. През 2014 г. за три четири месеца свихме с около 50 000 лв. загубата, сведохме я до 300 000, а 2015 г. приключихме на минус 150 000 лв. Надяваме се тази година, благодарение на това, че ще можем да разполагаме вече изцяло с капацитета и възможностите на залата, да успеем да доведем дружеството до положителен резултат. Трябва да потърсим добрия изход както за наематели, така и за търговски контрагенти и партньори, също по отношение на работата с общинската администрация и съвета. Благодарен съм им, че видяха възможности това дружество да получи нов облик. Той ще е свързан с много проекти и още инвестиции, на това е пътят. Защото ДКС като търговско дружество има много социални функции. То трябва да обслужва обществения живот, спортен и културен, на Варна. Да бъде едно добро място, където хората да почиват и отмарят. Казахте, че има нова ценова политика, да разбираме ли, че се вдигат наемите в Спортна зала? Не, баланса е до това, че тук бяха погрешно формирана наемната цена. Не бяха спазени изисквания и наредби на Общинския съвет за определяне на стартови месечни наемни цени. В нея се включваше всичко. И режийните разходи. Трябваше да се разграничат режийните разходи, касаещи отопление, електрозахранване и вода, охраната, да се извадят от наемната цена. Преподписахме договори с всички наематели, така че този проблем е изчистен. Важно е да се отбележи, че досега работихме на много ниски цени при провеждането на проявите. Работеше се под себестойност. Залата се отдаваше срещу 300-400 лв. , а в същото време 600 лв. е само разхода за отоплението, без осветление. Няма как да я караме така. Много стара е базата. Трябва да се има предвид, че зала "Конгресна" преди ремонта 48 години е била в експлоатационен режим. Можете да си представите какво е било състоянието на съоръжението. По същия начин стои въпросът с разширението от 1987 г. От тогава тренировъчни зали "Младост" не са ремонтирани. Опитваме се със собствени средства да направиме текущи ремонти. В рамките на една година успяхме да направим ремонт на двете тренировъчни зали, при което освежихме, сменихме окачените тавани, подменихме осветлението с лед светлина и др. В "Хореография" подменихме стоянките и огледалта. Там, където се налага правим ремонти и на вентилационните системи. Когато се отвори едно помещение изникват много непредвидени неща. Залите сега са в много добро състояние, радват наемателите ни. Друго спешно има ли за ремонт? Да, в много лошо състояние в момента е дъждовната и водопроводната канализация. Сблъскваме се ежедневно с течове. Варовикът е запушил почти всички канализационни тръби с по-малки размери. Налага се отваряне на зони, частична подмяна, там, където водата си намира път и тече през покривната конструкция. Прилича на голямо решето. Не сме остойностявали средствата, които са нужни. Работим на парче поради липса на средства за самото проектиране. Защото, за да има подмяна на каквото и да е съоръжение, е нужен проект и количествено-стойностни сметки. Такива не са правени цялостно за обекта, с изключение за ремонта на "Конгресна". Какви други инфраструктурни проекти предвиждате? Нещото, което е важно за комплекса, е изграждането на подземни паркинги. Завършихме предпроектните проучвания. От тук нататък трябва да се потърсят средства и ще се обърна отново за съдействие към Общинския съвет, за да направим процедура за проектиране и избор на проектант. След това с готов проект ще кандидатстваме по програми. Между 800 и 1000 ще са паркоместата. Това ще реши проблема в две посоки. Веднъж ще се облекчи паркирането за проявите в зала "Конгресна". На база седящи места се изискват вече 800 паркоместа. Защото от 2400 места вече капацитета на залата бе разширен до 5000 седящи места. Вторият аспект касае това, че ще подобрим възможността на варненци да намерят места за паркиране при разходки в Морската градина. Намираме се непосредствено до парка. От тук имаме ситуирани два подлеза, което ще даде възможност на хората за бърз достъп до градината. Паркингите ще се ситуират на подземен терен. Единия е под съществуващия централен паркинг, а втория от източната зона на зала "Конгресна" на две нива с топла връзка към Търговски център. Въпрос на проект и намиране на средства е. От тук нататък ще дадем възможност всичко, което се намира надземно да слезе отдолу, включително и автомивката. Върху тези надземни паркинги, които са сега, предвиждаме изграждане на спортни площадки. Това отново ще е в полза на града. Имаме фронт за работа на всички нива. ДКС беше забравена дестинация, но с тези инвестиции направихме така, че гражданите и гостите на Варна отново да припознаят двореца. Усещам движението тук. Какво стана с отдаването под наем на търговска площ на голяма верига? Процедурата приключи. Подписан е договорът. В момента текат проектните дейности. След като е готов проекта за реконструкция на търговската част половината от нея ще бъде ангажирана от голяма хранителна търговска верига. Тя ще бъде със самостоятелни входове от към ул. "Найден Геров". Надявам се, че в началото на септември ще стартираме. Не спираме да търсим и други инвестиционни интереси. Има необходимост от това в комплекса да бъде ситуирана голяма верига за спортни стоки. Има нужда от ресторантьорска верига също. Има къде и как да се изгради. Освен това създаваме още търговски площи, включително и подземни. Въпрос на време и много работа. Можем ли да върнем времето, когато всяка вечер в залата имаше концерт на български или чужди изпълнители и билетите бяха напълно достъпни? |
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (642) | 19% | |
Пълна трагедия (1772) | 53% |