© Varna24.bg | | Прокуристът на фирма "Градски транспорт" Веселин Михайлов се срещна с шофьорите на тролейбуси. Хората са притеснени, че заради големия европейски проект за транспорта на Варна ще останат без работа. Преди дни тръгна информация, че фирмата консултант, която е избрана от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, е на мнение, че тролеите във Варна трябва да бъдат спрени. Срещата се оказа строго секретна. Участници в дебата коментираха, че проблемът е много сериозен. В момента тролейбусният парк е оставен на изживяване. Според тях това е сигурен знак, че елвозилата във Варна ще бъдат спрени. Миналата седмица от фирма "Градски транспорт" коментираха, че една от причините за неефективността на е липсата на специални пътни ленти за тях. В случаи на инциденти и задръствания те се оказвали блокирани, а средната им скорост по трасетата била едва 12 км/час. Много средства били необходими и за поддържането на контактната мрежа, а един нов тролейбус струвал 1,2 млн. лв. Тролеите са много бавни и не били перспективния транспорт за град като Варна, макар че не замърсяват града. На срещата с Веселин Михайлов водачи на тролеи са оспорили твърденията, че електрическите возила са изключително бавни.
Общината като собственик на фирмата "Градски транспорт" и бъдещ бенефициент на 40-те млн. евро за оптимизиране на обществените превози в града засега не е изразила ясна позиция по въпроса може ли да се раздели с тролеите, или не. Вероятно в скоро време подобен дебат ще мине и през комисиите на общинския съвет, но засега той се отлага. Председателят му Николай Апостолов призна пред "Народно дело", че може да даде само личното си мнение, което е за запазването на тролейбусния транспорт. "Няма смисъл да се отказваме от тези екологични превозни средства. Няма логика нещо вече изградено да бъде разрушавано. Мнението на фирмата консултант по проекта може да е за спирането на тролеите, но мнение може да дава всеки. Какво ще бъде решението, не мога да кажа", коментира Апостолов. Само преди месец по повод закупуване на нови автобуси за фирмата шефът на местния парламент твърдеше, че си има избрана фирма и тя ще решава какво да се случва. По същество подмяната на контактната мрежа и на самите тролейбуси до този момент беше поставяно като основен акцент на общинския проект за устойчив градски транспорт.
Източник: в. Народно дело |