© Impact Press Group | | „Пътищата във Варна нямат нужната конструкция. Преди 20 години улиците и булевардите са правени за леко и средно движение". Това заяви Христо Фурчев, производствен директор на „Инжстрой инженеринг" - една от фирмите, които отговарят за уличните ремонти."За да се реши проблемът е нужно да се направят нови пътища. За да стане това, което искаме, на Варна са необходими милиарди. Това обаче няма как да се случи", смята Фурчев.
По време на днешната дискусия с представители на протестиращите срещу лошото състояние на улиците в града кметът на Варна разкри, че в договорите със строителните фирми са включени клаузи за гаранция на извършената работа по уличната мрежа. За ново строителство срокът е 3 години, а за кърпежи - 1 година, отбеляза кметът Кирил йорданов. Пътната мрежа във Варна е с обща дължина 864 км. В периода 1989-1999 г. не са били строени нови пътища. От 2005 г. насам са били изградени 49 км. нови улици и булеварди.
„След като близо 20 години не са правени основни ремонти, няма как тази пътна мрежа да бъде в добро състояние", заяви Николай Пашов, изпълнителен директор на „Хидрострой", които също ремонтират улиците. По думите му експлоатационната годност на един път е 5-7 години, след което трябва да се прави рехабилитация. Според Пашов проблемът не бил само в асфалта. Под него имало водопроводи, канализации. Улиците пък се прокопавали, без да са възстановяват коректно.
„Не се притеснявам от нападките. Смятам, че ние си вършим работата отговорно. Грешките, които сме допуснали, сме си ги поправили. Но те не са много", заяви Пашов и разкри, че и на него не му е приятно да кара по тези пътища."Както всички, и моята кола се чупи. Трябва обаче да приемем някои реалности", заяви шефът на „Хидрострой".
Източник: Дарик |