"Когато си в гората сред вълци, трябва да виеш като вълк". Така образно шефът на фирма "Пътища и мостове" инж. Росен Колелиев описа ситуацията, в която фирмата била принудена да се съобразяват с наложени им правила от МРРБ и АПИ, предаде репортер на
Varna24.bg. Днес той беше категоричен, че не приема обвиненията, отправени преди няколко дни във Варна от министъра в оставка
Лиляна Павлова, която заяви, че ще има сериозни санкции за фирмите, които са печелили търгове с техника "на книга" и като пример посочи варненската "Пътища и мостове". Павлова каза, че фирмата чисти пет общини с един роторен снегорин.
Днес инж. Колелиев опроверга категорично това твърдение и обясни, че изнесените факти не отговарят на истината.
"Договорите, които имаме са за една община с обща дължина на пътищата от 65 км и за части от други три общини. Въпреки това с оглед на създадената обстановка и големите възможности на фирмата, включихме допълнително три роторни снегорина и два челни товарача да помагат на бедстващите общини. Това е извън договора ни. В същото време, когато министъра в оставка размахва пръст на "Пътища и мостове" ЕООД, фирмите, за които тя отговаря чрез АПИ за Варненска област не са си свършили работата. Един първокласен път и четири третокласни са затворени към 20 януари. И обратно - четвъртокласните пътища, които "Пътища и мостове" почиства са отворени и проходими. Използвам случая да попитам министър Павлова къде са 89-те машини за Варненска област, съгласно договорите? Дали тези машини не са в областите Добрич, Разград, Пловдив, Пазарджик, София и Варна? За всички тези общини имат едновременно договори за снегопочистване същите тези фирми, които почистват Варненска област?", коментира инж. Колелиев.
Той предостави справка за използваната механизация от "Пътища и мостове" в периода на най-силния снеговалеж, според която фирмата е пуснала в битка със снега общо 37 машини в Община Провадия, Долни Чифлик, Бяла и Суворово. По договор трябвало да използват 23 машини. Фирмата била викана спешно извън договора си от някои кметове в областта и срещу съответното заплащане помогнала за почистването на техни пътища. За пример беше дадено Община Аксаково.
Заедно с шефа на "Пътища и мостове" днес на среща с журналисти присъстваха инж. Данко Добрев от Камарата на строителите в Шумен, инж. Димо Мирчев от Камарата на строителите в Силистра и ръководителят на производствената дирекция към "Пътища и мостове" Стоян Пеев.
Специалистите обясниха, че фирмите в бранша не печелят от зимното почистване, когато трудът им се заплаща по коефициенти, определин с нормативни разпоредби. Те печелели от лятното изкърпване и преасфалтиране на пътищата, което компенсирало зимните загуби.
"В последните години договорите за общественото поддържане на пътищата се използват за прескачане на ЗОП и Закона за устройство на територията, каза още по време на пресконференцията инж. Колелиев.