![](https://i.id24.bg/img/spacer.gif) © Varna24.bg | ![](//i.id24.bg/tpl/varna2/img/spacer.gif) | По време на пресконференцията за политиките на държавата по въпросите на морските и речните пристанища, изпълнителният директор на Пристанище Варна, Данаил Папазов запозна гостите с проблемите и плановете за развитие на порта.Представяйки основните пътища на товарите в Европа, Данаил Папазов заяви, че Пристанище Варна има изключителнo стратегическа позиция. Целта на ръководството е да се освободят настоящите територии на Варна-Изток, на мястото на които да бъдат изградени различни рекреационни съоръжения.
"В момента ние разполагаме с 1430 дка земя в центъра на Варна. Ние пречим на града и града пречи на нас", заяви Папазов пред гостите.
Обработка на контейнери - стратегическа задача за Пристанище Варна Основната цел на ръководството на Пристанище Варна е то да стане център за обработка на контейнеризирани товари. Въпреки тежката инфраструктура Пристанище Варна е печелившо дружество, през последните години в състояние на тежка икономическа криза има ръст в обработените контейнери с показатели 16-18%.
Папазов коментира, че поради инвестициите, които се правят в съседните държави общият обем на обработени контейнери у нас е спаднал до 6,5%, а е имало период в който Пристанище Варна е обработвало 10% от всички контейнерни товари на Черно море.
Зърнен и контейнерен терминал под Максуда Изпълнителният директор на Пристанище Варна, запозна гостите с японския проект за построяване на терминали под Максуда. Според Папазов обаче инвестицията за построяване на терминалите ще възлиза на 80 млн. евро, различно от 130 млн. евро според японците.
Mинистър-председателят попита Симеон Дянков "Ще го направим ли?", а министърът на финансите отговори "Да ще го направим". Разговорът е бил по повод изграждането на контейнерен терминал под Максуда.
Дълбоководен контейнерен терминал за 45 млн. евро Второто място където може да бъде построен терминал е точно преди Аспаруховия мост на мястото на бившото Старшинско училище, което според Папазов не се използва от около 15 години. Според областният управител Данчо Симеонов "от по-малко, от по-малко". Като предимство на тази територия, Папазов посочи дълбочината на канала, което ще спести изключително много от скъпоструващото одълбочаване. Цялата инвестиция за построяване на този терминал заедно с цялото оборудване ще възлезе на 45 млн. евро, заяви Данаил Папазов.
Терминал за течни товари по американска технология На територията на месността "Дядо Станчовото Дере" се предвижда изграждане на терминал за течни товари. Ще бъде използвана американска технология за създаване на "кей" - който всъщност представлява "затапен" кораб. Данаил Папазов информира още, че преди няколко години е имало неуспешен опит за концесиониране на терминала.
Камен Кичев: Държавата ще даде своето Заместник-министърът на транспорта, Камен Кичев информира, че е възложена процедура за изпълнение на поръчката за ремонт на един от двата мостика на фериботния терминал. Държавата ще даде своето, коментира Кичев. Около 1 млн. лева ще струва обновяването на съоръжението. Според Кичев вече има желаещи концесионери за фериботния терминал.
Ако всички планове се изпълнят движението във Варна ще бъде облекчено Ако бъдат построени нови мощности на пристанище Варна, които да бъдат преместени на нови територии, движението в града ще бъде облекчено, коментира още Папазов. Ако пристанището бъде освободено се предвижда построяване на яхтено пристанище и модерен пасажерски терминал, така те ще станат естествената порта към града, заяви Папазов.
Бойко Борисов: От колко време си директор? По време на пресконференцията министър-председателят попита, кап.Лапазов, "От колко време си директор?". След отговорът на Папазов, Борисов хвърли още един въпрос: "Е това всичкото не сте ли го говорили?". След въпросите Борисов изяви желание индустрията на пристанищата да знаят какво дават, да осигуряват приходи на държавата и "като кажем индустрия, да знаем за какво говорим", явно разгневен от факта, че никъде няма информация за това колко пари дава на държавата морския бизнес като цяло...
Източник: maritime.bg |