ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Ще ограничават замърсяващите автомобили в централната част на Варна | ||||||
| ||||||
В България все още нито една община не е въвела подобна мярка, въпреки че вече са предприети стъпки. Най-близо до въвеждането на нискоемисионни зони е Община София. В края на 2022 година столичният общински съвет гласува наредбата за обособяване на тези зони, а ограниченията се очаква да влязат в сила в края на тази година. Във Варна също вече са предприети стъпки за въвеждането на такава мярка. Това каза за Радио Варна Боряна Павлова, главен експерт "Опазване на околната среда“ към дирекция "Екология“. "Миналата година Община Варна работи активно по проблемите с опазването на околната среда и в частност замърсяването на въздуха. Един от основните приоритети на експертите от нашия отдел е създаването на такава зона с ниски емисии в централната градска част. Беше издадена заповед на кмета на общината, с която се назначи комисия от експерти. На заседанията присъстваха представители на общинската администрация, главният архитект на града, РИОСВ, РЗИ, Пътна полиция, Автомобилна администрация, Градски транспорт, както и проектантите на генералния план за организацията на движението на територията на общината", поясни Павлова. Предстои да бъдат уточнени и всички детайли около въвеждането на ограниченията, които трябва да бъдат гласувани и от общинския съвет. Боряна Павлова не се ангажира със срокове, така че въпросът кога ще бъдат въведени мерките на този етап остава без отговор. Единственото, което е известно до момента е, че нискоемисионните зони ще са основно в централната част на града, където трафикът е най-голям. Екологът Илиян Илиев от Обществения център за околна среда и устойчиво развитие приветства мерките за ограничаване на замърсяването на въздуха, но е на мнение, че тези зони трябва да бъдат постоянни, а не временни. Според него, зоните с най-мръсен въздух са в района на големите булеварди. "Въпросът е дали българите ще могат толкова бързо да се настроят към промените и да си купят нова кола, която да отговаря на изискванията", коментира още Илиев. Още в първите месеци от въвеждането на екостикерите, които отразяват екологичната категория на автомобила, стана ясно, че процентът на автомобили, попадащи в най-ниската първа група е доста голям. Това е очаквано и заради факта, че автопаркът в България е стар и над 30% от колите са с първоначална регистрация между 1992 и 1996 година. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (642) | 19% | |
Пълна трагедия (1772) | 53% |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: