Въпреки че процентът на ошумяване на жилищните райони от самолетите е намален спрямо 80-те години, проблемът остава сериозен, подчертават специалистите. Изграждането на т. нар. коса писта е най-добрият и реалистичен вариант с оглед констатациите, че размерите на настоящата пистова система не отговарят на изискванията, екологичното равновесие е нарушено и съществува опасност от авария на самолети над застроени територии. Въпреки че понастоящем летището е отдадено на концесия, това не изключва възможността за нова писта, заявяват проектантите.
Относно преместването на пристанище Варна Изток те посочват, че е налице пълен консенсус, докато за избора на терен за изграждане на нов контейнерен терминал са се водили дебати. Приобщаването на територията на пристанище Варна Изток се приветства от гражданите неправителствени организации, външни консултанти от страни с реализиран такъв проект, както и от заинтересованите ведомства - Пристанищна администрация и Агенцията по воден транспорт. Съществуват и няколко решения на Общинския съвет в подкрепа реализацията на проекта.
Решението за изнасянето на товарна гара Варна в западна посока възниква през 70-те години и се запазва до изготвянето на новия ОУП. В него съобразно европейските директиви бъдещият жп възел Варна се разглежда като интермодален. От тази гледна точка предвидената територия разполага с достатъчно площ, отдалеченост от жилищните територии, близост до индустриална зона, възможност за създаване на удобни връзки с жп инфраструктура, близост до летището, възможност за изграждане на товарно селище.
Източник: в. "Позвънете новини"
Още по темата (228): | |