© Стандарт | | Ако не беше съоръжението, Морската градина щеше да тръгне към водата. След голямото бедствие в "Аспарухово" варненци все по-често се спират по време на разходка по крайбрежната алея. И признават: добре, че вече е укрепен скатът над нея. Какво ли чудо щеше да стане и тук при последния потоп на 19 юни, само един Господ знае, пишат хората и в социалната мрежа. Ако не беше мащабното съоръжение, огромни земни маси от Морската градина можеха да тръгнат в посока към морето. Можеше и да струва човешки животи, чува се все по-често в заведенията по брега, които едва ли щяха да оцелеят. Според моряци, обиколили света, няма такъв аналог на съоръжението в България. Виждали са го в южноамерикански и европейски пристанищни градове с подобен релеф като варненския и знаят, че струва скъпо.Укрепеният скат не мръдна при големия порой и опази брега. Освен при затлаченото дере на т.нар. Шокъров канал, който е публична общинска собственост и остана далеч извън спешните укрепителни мерки. А от тях започна реализацията на амбициозния инвестиционен проект "Алея Първа", който години преди това нажежаваше страстите във Варна, палеше конфликти между политико-икономически интереси и лобита и изкарваше хората на протести и контрапротести.
Сега, след като любимото крайбрежие не стана второ "Аспарухово", противниците на проекта и на инвеститора "Холдинг Варна" замлъкнаха. Само тук-там в социалната мрежа се прокрадват коментари от рода на "Взеха парите от укрепването" и т.н. Не са ги взели, а дали, контрират веднага изпълнителните директори на компанията Ивелина Кънчева-Шабан и Милчо Близнаков. По техни сметки укреплението на ската е глътнало 37 млн. лева досега. Тук се включват всички отводнителни мерки и тоталното решаване на проблема с опасните подпочвени води, буквално образували огромно блато под ската.
Кал, тиня и вода, събирани през годините от пороите във Варна, се лееха от стотиците камиони, които ги изнасяха от обекта, припомнят изпълнителните шефове на холдинга.
Източник: в. "Стандарт" |