За реализацията на най-мащабния за последните десетилетия проект във Варна - новия бул. "Васил Левски", Общината също ще ползва паричен ресурс от финансова или кредитна институция. Ще бъде изтеглен банков заем до 36 млн. лева, с който да се финансира проектирането и изграждането на светофари по булеварда, авторският и строителният надзор, разходите за отчуждителни процедури за придобиване на земя и сгради.
Общинският съвет даде също съгласието си за сключване на договори за кредит с "Фонд за органите на местното самоуправление в България - ФЛАГ" на обща стойност 16,8 млн. лева. Тези средства са за мостово финансиране на допустими разходи, които ще бъдат възстановени на Община Варна от управляващите органи на оперативните програми, финансиращи отделните европроекти.
"В момента се вкарва за разглеждане в края на годината да гласуваме заем от близо 73 млн.лв. Има програма Флаг, която е мостово финансиране. Ако се махне това, заема е над 55 млн. Колко въпроса трябва да се зададат за да се допусне такъв заем и толкова ли лесно ще го гласуваме? В момента дългът на общината е 61 млн.лв. Сумарно отиваме на 134 млн.лв. заем на общината. Това е 50% от реалния бюджет на Варна. Ние сме на предела. Тази сума ако се вкара в икономиката колко работни места ще се открият? Става въпрос за огромни суми. По точка "Интегриран градски транспорт" някой разбра ли завършила ли е първата фаза? Не беше ли смешно и обидно това, което се е случило на комисията по транспорт-обясненията на директора на проекта Биляна Якова. Може ли някой да повярва, че всичко е наред с първата фаза? Кое е изпълнено? Или да задам въпроса защо са запорирани сметките на "Градски транспорт" и ние като принципал информирани ли сме? И ще гласуваме още 20 млн.лв. за втора фаза? Трябва да се знае всеки един лев къде ще отиде от тези пет заема и дали това са единствените инструменти? Къде има такива такси-подигравате ли се с общинския съвет?. Проектите са значими и са важни и браво, че се намериха тези пари от държавата. Защото е било голяма битка да дойдат. Но пътят към ада е осеян с добри намерения.", каза Гуцанов.
От администрацията на кмета обясниха следното: "Реализирането на проектите по европейските фондове създава не малко трудности, те трябва да бъдат разплащани в определин срокове. Към 2013 г. община Варна представи своя отчет за дълга и отчетохме 63 млн.лв. През тези години до този момент общината е изплащала от своите бюджети главници и лихви към поети кредити към този период. По прогноза към настоящия момент ние ще завършим с налични кредити от 53 млн.лв., т.е. имаме намаление спрямо началото на програмния период. От представените материали и анализи да поемането на новия дълг са представени параметри, които са максимални по закона за общинския дълг. Това са лихвени проценти и такси в определени граници. Когато обявим процедурата ще търсим банки, които да ни предложат най-ниският лихвен процент.", беше част от коментара ва шефката на общинските финанси Стефка Господинова.