В първия случай абонатите трябва да заплатят на касата на "ВиК - Варна" ООД сумата от 14,70 лв. за демонтаж на настоящия си уред за отчитане. Служител на дружеството ще посети абоната в дома му и ще демонтира водомера, за да му бъде направена периодична проверка по силата на чл. 34а, ал. 2, или в сервиза за водомери към дружеството. Ако средството за измерване е преминало проверката и е поставен актуален знак, абонатът следва да заплати на касата на дружеството сумата от 18,30 лв. за монтаж и пломбиране на холендъра на изправния водомер. Служител на ВиК - Варна, монтира и пломбира водомера. Ако той е неизправен, абонатът следва да го ремонтира или да закупи нов водомер. За времето на проверката се монтира подходящ заместител.
Ако вече сте закупили нов водомер, отговарящ на стандартите, трябва да заплатите на касата на ВиК 25 лв. за демонтаж, монтаж и пломбиране. Подмяната се извършва от служител на дружеството.
В третия случай абонатът може да се обади на фирмите, упълномощени от "ВиК - Варна" ООД за подмяна на индивидуални водомери. Техни представители посещават абоната, подменят с нов водомер, отговарящ на всички нормативни изисквания, и го пломбират. Сумата, която заплаща абонатът на място за подмяната и пломбирането на новия водомер, е 60 лв.
Телефоните за връзка с ВиК - Варна, и фирмите са изписани на сведенията за ремонт, които инкасаторите връчват на абонатите, чиито водомери следва да бъдат проверени и/или подменени. Право на абоната е сам да избере един от тези три варианта за проверка и/или подмяна на водомера, който е най-удобен за него, обясниха от ВиК - Варна.