Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Специалисти мотивират деца от малцинствата, за да учат повече
Автор: Екип Varna24.bg 14:12 / 02.09.2013Коментари (0)1014
©
Липсата на мотивация за учене е един от най-големите проблеми в училищата с преобладаващ брой деца от етническите малцинства. С решаването на проблема се е заело Сдружението на младите психолози в България, чрез проекта си "Мултиспектърен подход за образователна интеграция и адаптация на деца от етническите малцинства", осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Децата от етническите малцинства срещат недостатъчно разбиране от родителите и учителите им за необходимостта от интегрирано обучение. Като следствие на това тяхната мотивация спада, което води до трудна или дори невъзможна реализация след средно образование, обясни на пресконференция Петя Събева, председател на неправителствената организация. Проектът цели предизвикването на повече интерес към образователния процес чрез предоставяне на допълнителни занимания, съобразени с интересите и желанията на учениците от малцинствата. Друга от предвидените в проекта мерки е насочена към подобряване на професионалната реализация, посредством заложените кариерни консултации и създаване на сигурност за успех, който се крепи на адекватно обучение и придобити умения, допълни Петя Събева.

Партниращите организация, включени по проекта са: II СОУ "Неофит Бозвели" - Варна, и ОУ"Добри Войников" в село Каменар. Така обхванатите деца сам над 800, повечето от малцинствени групи.

Учениците от ОУ "Христо Ботев", село Николаевка, са включени като целева група по проекта. Училището не е партньор. С учениците работят специалисти като работата им се осъществява паралелно с тази в партниращите училища - СОУ "Н. Бозвели" и ОУ "Д. Войников".

Сред заложените цели са: адаптиране на учениците от малцинствен произход към условията в училище и приобщаването им към училищната среда чрез разширяване на кръга им от дейности, запознаване и формиране на положително отношение към българските традиции, обичаи и култури за повишаване на интереса и мотивация на учене, добри резултати в обучението, които ще са предпоставка за по-висока самооценка, себеутвърждаване и повишаване на професионалната реализация.

В изпълнение на проекта бяха проведени Зимна и Лятна академия за лидери. В зимната се включиха 30 деца, а в лятната 60. Проведени бяха 4 семинара и 1 конференция за споделяне на добри практики, представяне на напредъка и трудностите и как те са преодолени. На тях присъстваха родители, учители и специалисти. По проекта са ангажирани психолози, кариерни консултанти, социални работници, тренинг водещи, разпределени в два мобилни екипа за социална и образователна интеграция и адаптация. В двете училища партньори в рамките на проекта бяха сформирани следните клубове по интереси: "Да съхраним традиции и обичаи", "Екология и здраве", "Танци" с предвидени практически изнесени обучения.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Издирват 17-годишно момиче от Дупница
Специализирани полицейски операции в страната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: