© Народно дело | | Да влезеш с кола в Морската градина - за обикновения варненец е проява на лош вкус и очевидна простащина. За съжаление обаче в последните години се нароиха много "специални" варненци, за които нещата изобщо не стоят по този начин. За тях да минеш като на парад на четири гуми по някоя от алеите на парка, особено ако е забранена, е един вид като изпит по наглост. А това качество е особено важно, за да си спечелиш място сред "специалните" варненци. Колкото по-нагло караш или паркираш в Морската, значи толкова по-нависоко са ти връзките, най-вече в общината. Именно това е институцията, която макар и да не е собственик на парка, трябва да се грижи за обществения ред в него. Как изобщо влязоха колите в Морската градина, е ясно - с връщането на имотите в Салтанат. Имаш ли имот, трябва да имаш и достъп до него, а това автоматично означава да стигаш дотам с автомобил.
В частта между ресторант "Хоризонт" и спирка "Почивка" обаче изникнаха не само къщи, а и доста заведения, хотели и всякакви търговски обекти. Кой и кога допусна априори, че дотам непременно трябва да се стига с кола? Не беше ли възможно на подходящи места на границата на парка да се направят големи паркинги и с това веднъж завинаги да се реши въпросът с колите? За съжаление за тези въпроси вече е доста късно.
Актуалната мисъл в общината по тази тема е как да се направи схема за движението на автомобилите. Тоест каузата за забраната им може да се смята за окончателно отпаднала. От друга страна, да се влезе в Морската градина с автомобил, е доста лесно. Влезеш ли веднъж, с малко повече усилия можеш да стигнеш от единия до другия й край. Най-вероятно никой няма да те спре, никой няма да те глоби. Най-много някой пенсионер или някоя майка с количка да ти се развика, но какво от това? Вдигаш си стъклото, усилваш си музиката и изобщо не ти пука.Никнат нови черни пътища и обръщачи
В местността Салтанат, която вече май е по-правилно да наричаме квартал, колите и строителната техника на практика са прокарали нови черни пътища. Не е правилно да ги наричаме алеи, защото те не са предназначени за разходка, а чисто и просто за по-бързото и безпрепятствено преминаване през зелените площи с кола. Един от тези черни пътища води до няколко хубави вили, около които изведнъж се превръща в елегантен и широк път със скъп паваж от бетонни блокчета, на които дори и най-големият джип може да направи маневра. Дали за изграждането на тези черни пътища има някакво, каквото и да е и от когото и да е, разрешение, може само да се гадае. Факт е обаче, че те стават все по-уредени и стабилни за разлика от потрошения от колите асфалт на класическите алеи в Приморски парк. Засега не се чува общината като стопанин или държавата като собственик да планират преасфалтиране в Морската градина.
Източник: в. Народно дело |