Британското посолство стартира лятна кампания "Ваканционен махмурлук", съобщи консулът на Великобритания у нас Джон О Шонеси по време на срещата си с членове на УС на Съюза на собствениците - Слънчев бряг.
Стремим се да достигнем до туристи между 16 и 30 години, каза консулът. В постерите се съдържа полезна информация за това как да се реагира, за да не се допусне инцидент. Туристът да бъде внимателен, когато е на балкона в хотела си - безразсъдното държание може да му коства живота. "Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!" - с този надпис на подложки за чаши британското консулство пък предупреждава поданиците си, че забавленията трябва да са с мярка.
Консулът на Великобритания заяви, че и климатът е виновен за малката алкохолна издръжливост на сънародниците му, които почиват в Слънчев бряг. За една година 24 англичани са намерили смъртта си в България. В това число са и туристи починали по естествен път.
Eвтиният алкохол, който се продава в супермаркетите в Слънчев бряг, е една от основните причини за нещастните инциденти с млади туристи в курорта. Това се случва в хотели, които приемат младежи, избрали България заради достъпният алкохол, каза Елена Иванова, председател на УС на СС - Слънчев бряг.
Иванова посочи, че ол инклузив базите по-рядко отчитат инциденти с пияни летовници. Не виждаме вариант, в който да изгоним супермаркетите от централната в западната зона, където е по спокойно и почиват предимно възрастни туристи и семейства с деца, коментира Иванова.
На срещата хотелиерът Веселин Налбантов призова да бъдат проверени туроператорските фирми, които водят в България гости за алкохолен туризъм. Става въпрос за оператори от Скандинавието и Германия.
На срещата бе отчетено, че постепенно нещата по Черноморието започват да се променят. Така например тази година баркроуловете били ситуирани само в заведенията, няма ги нелицеприятните гледки от голи и пияни туристи по алеите, а пък и туроператорите сключвали договори за повече културни събития.