ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Стопаните на комплекс "Св. Елена": Човешките отношения са коректни, когато се спазват правила! | ||||||
| ||||||
От ръководството на "Св. Елена“ обясниха, че всичко е законно и съобразено с правилата, които регламентира Закона за етажната собственост. Те оспориха и твърдението, че комплексът е занемарен, както и това, че живеещите нямат право на достъп до електромерите си. От ръководството са на мнение, че и за двете страни е добре собствениците на имоти да имат отделни партиди в Енерго Про и ВиК, за да не тежи една крупна сума за плащане всеки месец на собственика на "Св. Елена“. Пуснати са и жалби до полицията за тормоз и хулигански прояви от страна на един от хората, които се жалваха пред камерата на Varna24.bg, Марин Маринов. Ето какво сподели Христо Цветков: "На общото събрание взехме решение да се разпредели на 12 части всеки месец, за да е по-леко на всички и да се плаща заедно ток с вода и сума за поддръжка на комплекса. Няма как да оставим всеки сам да прецени кога може да си плати само за поддръжката, защото хората, които се грижат за тази поддръжка всеки месец очакват заплата. Охраната е най-голямото перо, тъй като са трима човека. Домоуправителят взима заплата, поддръжка има градинар, който работи много съвестно, асансьор, камериерка, тука има едно перо отпушване на канали. Това се налага много често защото хвърлят кърпички, които не се разграждат, памперси и какво ли не, чак тези които почистват ги е гнус. Когато купуваха апартаменти, на всички им обяснихме: ползват 20% отстъпка от всичко - от ресторанта, тенис корт, вътрешния басейн, а външния е безплатен. Ей това ми е разрешението за гълъбарника, два пъти са пускали жалби, два пъти идваха от РЗИ и от общината, не видяха такова нещо нито пък аз. Има си човек, който се грижи за тях, можем да отидем да видите колко е чисто. Гълъбите са около 600-700, но те са затворени, тъй че собствениците замърсяват много повече отколкото гълъбчетата. Преди няколко дни Марин намерил някаква много тънка тоалетна хартия, накъла я и я изхвърлил на тенис корта. Враждата тръгна откакто той не си плаща. Само поразии. Хванал наредил камъни около басейна, аз съм направил пътеки, тази трева е достатъчно да седи два дена камък отгоре и тя пожълтява. На тези двамата, които споделят проблемите си, жалбите са неоснователни. Марин не е платил нито една такса, нито една стотинка не е дал от 4-5 години вече. А иначе, прозореца му е до билборда, взел и отрязал от него. Храстите там докъдето може да ги стигне ги е отрязал. Решението на проблема е да започнат да си плащат и аз няма да имам никакви претенции. Токът е спрян на тези, които не си плащат. Много искам те да си направят отделни партиди за ток и вода. От моя страна няма проблеми, стига да си плащат. Много искам да си прехвърлят партидите към енергото и към ВИК , това за мен е много голямо перо. Един човек постоянно ходи, засича електромери, водомери и по-добре да си изкарат партиди. Елате след месец два да видите, не можем да смогнем да им изчистим. Имам разрешение за строеж на трафопоста, построил съм си го, имам разрешение за ползване и ми струва около 200 000 лева, но енергото отказва да го купи. Много бих искал да го купя, защото аз сега плащам на всички. Идват, заминават, с години не можем да си вземем парите. Собствениците на апартаменти са около 70", коментира Христо Цветков. Емил Матеев, адвокатът, представляващ дружество "Вселена" АД допълва: "По въпросният казус искам да уточня, че трафопоста е частен. Много бихме искали да бъде купен от Енерго Про, само че те нямат желание да правят такива разходи. Тяхната практика от много години е някой да го построи и да им го подари. Така оттук, за всичко което се направи като разходи на комплекса идва обща фактура и господин Цветков я плаща, защото няма избор. От там нататък той е частен търговски субект, на когото иска може да продаде, на когото иска няма да продаде. Нас ни интересуват коректните контрагенти. От наша страна винаги е имало и ще има коректност. Но към тези некоректните ще имаме политика в рамките на закона. В нашите отношения нищо не може да се направи по-различно от това, което е разписано в закона за управление на етажната собственост. Там всичките правоотношения са много ясно и точно дефинирани. Щом си купиш имот в такъв комплекс си задължен да плащаш издръжка. Щом има решение от общо събрание какъв да е размера спрямо бюджета и е прието от всички, ще се плаща такъв какъвто е размера. Аз мога да искам чудеса, но ако не уважавам решението на общото събрание ще получа точно това отношение което заслужавам. Това се случва и с тези, които сте заснели в предното видео. За мен в техните твърдения има само лъжи и клевети. И както се казва по закон всеки ще си понесе последствията на това което е натворил. По отношение на твърденията за цената на тока, когато господин Цветков плати цена от 20 стотинки примерно, не може да я продаде за 12. Друг е въпросът, че е клевета това, че продава на двойна и тройна цена, това може да се провери. Тече и проверка от НАП, която ще докаже документално, че се изричат лъжи. Една стотинка надценка няма на цената на тока. Токът, който се начислява от Енергото, е на цената на промишлен ток и на параметрите който е там, тъй като сме на свободния пазар. Това е най-изгодната фирма която намерихме за най- ниска цена. За това дневната и нощната тарифа е на една и съща цена. Това, че не могат да ползват екстрите на комплекса също е невярно твърдение. Никъде няма бариера или ограничение. Дори там където услугите са дефинирано платени, собствениците на етажната собственост, предвид, че са собственици на имоти тук и има привилегията да ползват 20% отстъпка за определени неща, злоупотребяват с това и си ползват без да си плащат. Ние можем да ги хванем само ако ги видим. Ние не сме сложили пъдари, тъй че всеки си ползва каквото иска. Външният басейн е абсолютно безплатен. Има определена поддръжка на вътрешния басейн, за това се плаща цена. Има спасители, нека не изреждам перата които има. Пак ще кажа, има закон. Няма такъв филм за пандемия и неплащане. Почваме за правилата. Законът казва така: когато придобиеш собственост си длъжен да представиш документ за собственост, да регистрираш при домоуправителя, има си домова книга и тн. В закона се казва, че ако пребивават тук собственици или наематели до 30дни, плащат половината издръжка. След това време вече дължат пълен размер. Домоуправителят също не е пъдар да ходи да следи кой кога е тук. Когато някой дойде си пуска уведомлението при домоуправителя. Много хора го разбират, малко са тези, които не желаят да го разбират просто защото нямат желание нищо да плащат. Въпросният Марин Маринов, не е платил нито стотинка. Но нека разясним кой е той тук. Той не е нито собственик, нито ползвател, нито наемател. Собственик на жилището, в което живее, е един руски гражданин, който по някакъв начин му е дал възможност да пребивава тук. Той не си е представил документ за собственост, не се е регистрирал в домовата книга, провел съм два разговора с него. Руснакът твърди, това че евентуално, но това е едно бъдещо несигурно събитие, юни или юли ще дойде тук и ще има прехвърлителна сделка. Значи правно за нас господин Маринов е никой, по отношение на етажната собственост. Ако придобие имота, представи ни нотариалния акт и се впише, може да има претенции. На този етап, дело за това, че не се е плащала такса поддръжка ще бъде заведено срещу руснака, аз съм го предупредил. Той е собственик, а пък той после да се оправя с Марин. Имахме една устна уговорка, че той ще се опита да му поговори по отношение на неговото поведение, което изобщо не е законосъобразно. Имаме две жалби срещу Марин към полицията, имаме видеозапис, от който е видно как крещи с мегафон, отправя заплахи срещу живота, здравето и имуществото на господин Цветков. Полицията ще си вземе отношение. Когато се прави общо събрание, закона изисква двуседмично предварително обявяване. Обявява се мястото и часа и се слага на няколко общодостъпни места. Пред входа има едно голямо табло където се слагат съобщенията. Ние заснемаме, когато поставяме уведомлението, защото често Маринов го къса. Ето къде е "заровено кучето": Когато аз искам нещо, трябва да си го платя, а те искат ние да им го платим, те да ползват привилегиите. Техният процент на издръжката се определя от квадратурата на имота, който имат. Мажоритарният собственик е господин Цветков и всички тези разходи, които се гласуват 80% са негова тежест, но реално се получава, че той плаща 90 че до 95%, защото къбираемостта за тази поддръжка е абсолютно ниска. И проблемът е в това, че той се явява един благодетел и доброволен кредитор от немай къде, защото сметките рябва да се плащат на време от титуляра. Нашета благотворителност беше дотук. В комплекса има етажна собственост която включва няколко елемента включително и хотел, но всичко е разпределено спрямо това какъв дял от имота имаш в комплекса. Тъй като господин Цветков има 80% той плаща и за хотела и за всичко което е негова собственост, тези които твърдят, че плащат за хотела, изричат поредната лъжа. Ако ние разчитахме те да ни плащат поддръжката на хотела, то нямаше да има хотел", обясни адвокат Матеев. Повече вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 2 | ||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
Показва коментари на rodnilb
на 14.05.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Променят кръстовището до този мол във Варна
16:40 / 20.11.2024
Светна най-голямата коледна къща във Варна
10:27 / 21.11.2024
Община Варна с важно съобщение за такса смет
16:26 / 20.11.2024
Важна дирекция в Община Варна с нов началник
14:09 / 20.11.2024
Главният архитект на Варна съобщи важни данни за строителството в града
08:21 / 21.11.2024
Варненски специалист с важни съвети към семействата с мъжки рожби
16:12 / 21.11.2024
Вижте какво поставиха за нощна Варна
16:27 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета