Съвсем скоро в Москва пък щяла да се поднови дискусията по въпроса за доставката на български хранителни продукти до Москва с кораби. При предишните разговори е обсъждано пускането евентуално на 4 плавателни съда от типа река-море. Вече били направени и първите крачки в тази насока. Представител на Министерство на икономиката и търговският ни представител в Москва щели да посетят заедно с "Обединена корабостроителна корпорация" и "Център по технологии по корабостроене и кораборемонт", за да уточнят параметрите на корабите, които руската страна смята, че й трябват. "След това наши и техни специалисти трябва да разработят съвместно проект. Изпълнението вероятно ще е на принципа на ферибота Варна - Кавказ", прогнозира Стоянов. Това означава, че и двете страни ще обявят конкурси за превозвачи, котито да оперират по линията.
Председателят на БНАКК посочи, че в Министерството на икономиката отново е обсъждан въпросът за създаването на гаранционен фонд за корабостроенето. Вероятно в рамките на този месец предложението щяло да се внесе за обсъждане в Министерството на икономиката и от там в Министерския съвет. Европейският съюз е прокарал сериозни схеми, по които много лесно той може да бъде създаден с минимални средства, каза Стоянов. Той даде примери с варианти в Холандия и Германия, където има заделени фондове за корабостроенето. Там условието било да се задели 1% от сумата, която се предвижда за фонда, като резерв в държавния бюджет. В момента размерът, на фонда, за който се водели разговори, е 250 млн. лв.
Източник: в. "Позвънете новини"