© | Бивши и настоящи студенти от ВСУ "Черноризец Храбър": | виж още | |
Опитът на университета в Ковънтри при разработване на предприемачески модели в подкрепа на бизнеса представиха пред студенти и преподаватели на Варненския свободен университет проф. Брайън Мур - директор на Центъра за интелектуална собственост, д-р Джордж Константину и г-жа Соизик Цин - мениджъри на проекти в Института за сериозни игри. Майсторският клас по дигитално предприемачество се проведе в рамките на два семинарни дни на 17-ти и 18-ти март 2014 г. във ВСУ «Черноризец Храбър». В него се включиха 150 участници.
Лекторите бяха впечатлени от уменията на варненските студенти да работят със съвременни технологии, както и от познанията им по информатика.
Гостите от Ковънтри представиха успешни примери за разработени от студенти мобилни приложения с доказан икономически ефект. В рамките на майсторския клас, бяха демонстрирани използване на разширена реалност, създаване на виртуален контекст и принципите за разработване и предлагане на така наречените сериозни игри.
Институтът за сериозни игри към Университета в Ковънтри е международен център за създаване и комерсиализация на видеоигри, виртуални светове и свързаните с тях технологии. Майсторският клас използва адаптиран модел за трансфер на опита на университетския център в Ковънтри в реална среда. Участниците получиха покана за съвместно разработване на конкретни предложения за стартиращ бизнес.
Сред ценните съвети в подкрепа на студентското предприемачество лекторите изтъкнаха важността на споделянето на идеи с цел изграждане на успешни екипи за разработване на пазарно приложими концепции.
Разработената в Ковънтри система за финансиране на иновативни студентски идеи ще бъде адаптирана към икономическите условия у нас и подкрепена с изградените партньорски отношения между Варненския свободен университет и представителите на бизнеса.
Този тип партньорства с чуждестранни университети са част от стратегията за интернационализация на Варненския свободен университет и присъствието му като модел за глобално академично партньорство. |