Да поставя въпроси към администрацията и фирмите по сметопочистването първи се захвана Димо Стоев. Той поиска отчет за изпълнението на бизнес-плановете и на заложените по договорите с фирмите дейности. В контрактите е предвидено фирмите да се отчитат до 31 март всяка година, припомни съветникът. Той настоя за подробна информация относно сметопочистващата техника и контейнерите за смет, които общината купувала, но концесионерите трябвало да възстановят разходите й. Стоев поиска и данни за наложените санкции при неизпълнение на задълженията. Той възропта, че липсва яснота и относно квотите за разплащане на дейностите по чистотата. Като кмет на "Владиславово" Янко Станев лично определи тези проценти, разкри бившият финансист на общината. Ако изискванията не се изпълняват, договорите могат да се прекратят, категоричен бе Стоев.
Какво става със заделяните по 230 000 лв. за изграждане на "джобове" за съдовете за смет, попита Красимир Маринов от "Атака". Владимир Тонев от ПП "Движение Нашият град" пък поиска повече яснота и за нерегламентираните сметища. Той постави под съмнение и трудовите разходи за контрол на сметоизвозването. Защо не са във фонд "Работна заплата", външно назначение ли са тези служители, попита шефът на комисията по архитектура, озадачен от крупната сума в това перо - 1,14 млн. лв. Радослав Коев от партия "Отечество" пък предложи до края на ноември концесионерите да дадат предложения за своите план-сметки. За чистота на Варна се харчи 1/10 от целия бюджет на общината, обобщи Димо Стоев. Под въпрос той постави дори разплащането между община Аксаково и фирмата, която стопанисва депото за обезвреждане и рекултивация на отпадъци.
Източник: в. "Черно Море"