"Как да вземем решение за дарението на базата на 1 страничка. Не са ни представени никакви финансови параметри, а ние трябва да знаем какво ще придобием. За мен това е несериозно и обидно", коментира общинският съветник от ГЕРБ Станислав Иванов.
"Направих си труда да проверя какво е състоянието на дружеството. За миналата година "Транстриумф" е на загуба. Ние дълговете и лизингите за автобусите ли получаваме с тези 51%", попита Марина Панайотова-Карапетян.
Отговорът на заместник-директора на частния превозвач Мирослава Тошева бе, че няма как предложението да е 3 тона, защото ставало дума само за намерение.
"Никак не е обидно, че е в рамките на 1 страница. Не знам дали разбирате смисъла, който Антраник Шакариян е вложил. Ако общината въобще има желание да обсъди предложението ни, ние сме насреща", изтъкна Тошева. Тя потвърди, че за миналата година дружеството е било на загуба в размер на 300 000 лева.
"Досега обаче резултатите ни са били положителни, включително за първите девет месеца на 2013 г. Същевременно "Градски транспорт" е натрупало 1,7 млн. лева дългове за миналата година", добави заместник-директорът на "Транстриумф".
Председателят на Общинския съвет и бивш шеф на транспортната комисия Иван Луков заяви, че акциите на частния превозвач са собственост на две дружества, съответно предложението за дарение трябва да бъде взето на събрание на Съвета на директорите, а не еднолично.
"Това, че общината ще придобие 51% от частния превозвач, не означава, че автоматично ще му бъдат възложени линии. Съгласно Проекта за интегриран градски транспорт дружеството, 100% собственост на общината, ще изпълнява само вътрешни линии. Останалите маршрути ще бъдат възложени на подизпълнител. Дали той ще бъде с 51% общинско участие, или 100% частно - ние по регламент сме длъжни да дадем тези линии на конкурс. Няма как те да бъдат директно дадени на определена фирма", коментира Луков.
Според Деяна Стефанова, адвокат-довереник на Общинския съвет, "Транстриумф" трябва да представи писмо за намерения.
"В изпълнение на Търговския закон и на устава на дружеството предложението следва да бъде оправено като решение на Съвета на директорите на "Транстриумф" с точно определени параметри. Трябва да бъдат представени и всички необходими документи за точен и прецизен финансов и правен анализ на съществуващото положение на дружеството, като се вземат предвид отчет за приходи и разходи, годишен финансов отчет, договорите за кредити, за лизинги, поетите задължения и др.", поясни Стефанова.
Съветниците решиха да обсъдят отново предложението, когато то бъде юридически издържано от страна на частния превозвач.