"За град като Варна не можем да вземем решение за 300 или 400 лева, при положение, че малките общини взимат такива решения. При положение, че Варна е втори по големина град, курортен център, с всичката тази инфраструктура и туристическия сезон, който имаме, не можем да си позволим да вземем едно такова решение, което да бъде неразумно", коментира Карбов.
Сроковете за обжалване на решението все още не са изтекли. Областният управител е първият, който може да "сложи спирачката", посочи съветникът. Към този момент обаче Карбов няма информация някой да се е жалвал по съответния ред срещу приетия налог.
С въвеждане на данъка се цели извеждане на дейността на жълтите коли "на светло", изтъкна общинският съветник. Според него повечето от таксиметровите коли, които са на пазара и най-често в "сивия" сектор, са в доста амортизирано състояние.
От Закона за автомобилните превози трябва да отпадне порочният, според Карбов, текст, който дава възможност на таксиметровите водачи да работят с лиценза на превозвачите. "Получава се така, че при едно данъчно задължено лице фискалното устройство е на друго такова лице, превозвачът е трети, а шофьорът е четвърти. И се получава един омагьосан кръг", описа ситуацията той.
Такситата във Варна са около 3000. Не се знае обаче колко от тях ще си платят и ще продължат да извършват дейност след влизане в сила на данъка. Събраните средства Общината ще може да използва за подобряване на услугата, като изграждане на нови таксиметрови стоянки.
Преференциални условия може да бъдат въведени за стимулиране на екологични автомобили, като хибриди и електромобили, каза още общинският съветник.