"Хелоуин не се е появил, а се налага от медиите в последните години. Преди 2012 година трудно ще намерите публикации и реклами, свързани с тази голяма медийна мистификация, налагана от Биг Маг културата, която се внася от САЩ и под напора на Холивуд", посочи Костадинов.
"Хелоуин е съвременен прочит на "Криворазбраната цивилизация", но не говорим за французка култура, а за американска култура. Това са големи субкултурни продукти, привнесени от фирмите, от интернет, от съвременната музика. "Хелоуин" няма естествени корени у нас, отдаваме незаслужено внимание на нещо, което ще изчезне. Няма как да го приема, тъй като подменя културния код на българите", добави етнологът.
Той обясни, че Хелоуин няма общо с кукерството. Генезисът му е свързан с келтската митология. На този ден според келтите се отварят вратите на отвъдното и хората могат да контактуват с тях. Кукерите имат друга роля - пъдят злите сили. Трябва да има пропаганда за българската култура, смята Костадинов. Той даде пример с новия български филм "Възвишение" по романа на Милен Русков.
"Той е свързан с традициите и историята ни. Отсега можем да кажем, че филмът ще се превърне в модерно културно явление, защото е лишен от излишен патос, дава възможност да погледнем на националните герои като на хора с човешки черти, но записали златни страници в историята ни", обясни докторът по етнология.
Можем да произвеждаме филми, които да изнасяме навън, смята Костадинов. Проблемът е, че сме общество без цел и съдържание, без идеология. Когато нашето общество не знае за какво съществува, единственото, което му остава, е да се забавлява както едно време плебеите с безплатни зрелища, обобщи той.