"Идеята е да дадем една обща визия на града и да има синхрон в пешеходните зони. В момента всеки, който строи сграда, сам решава как и с какви материали да направи тротоара пред нея, а това е недопустимо", посочи Христо Иванов.
Архитектите и проектантите от браншовите камари първо трябва да дадат предложения за тези регламенти за трите пилотни обекта, предвидени в бюджета за т.г. - за бул. "Цар Освободител", за южния тротоар на "Мария Луиза" в участъка между ул. "Шопен" и бул. "Сливница", тротоарите на "Владислав Варненчик" - от страната на Пощата в участъка от бул. Съборни" до ул. "Алеко Константинов". Правилата ще посочват техническата спецификация на видовете строителни материали, която ще бъде залагана във всички тръжни процедури, и ще е постоянен елемент от изискванията на общината към проектантите.
Предстои изработване на специална наредба, въз основа на която тези изисквания и правила да бъдат заложени в строителните разрешения.
В ход е изработването на няколко типа детайли за тротоарите - бетонни изделия с различна носимоспособност, детайли за отводняване около ръба на бордюра, както и за прихващане и извеждане на водата от улуците до шахтите.
От обществения съвета настояват да има и изискване за задължителна гаранция от поне пет години за тротоарите и строг контрол по възстановяването им след евентуални ремонти.