Свилен Крайчев: Основната причина за инциденти в Черно море са старите кораби

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:38 / 30.11.2010
797
Основната причина за инциденти в Черно море са старите кораби. Това каза Свилен Крайчев - депутат от ГЕРБ - Варна и зам. - председател на парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения. По думите му това е станало ясно още на конференцията по морска безопасност и спасяване през 2008 г.

Корабът "Карам I", плаващ под флага на Сиера Леона, който потъна при сблъсъка с холандския "Алесандро ДП", е бил 33-годишен. "Както е превозвал скрап, така той самият е бил за скрап", коментира Крайчев. По думите му - човешките грешки също са фактор, няма как да се избегнат и такива инциденти са ставали и ще стават.

Най-важното според него при спасителните акции в морето е бързината. "Тези инциденти с паднали моряци зад борд без жилетки не позволяват лесното им издирване и от личен опит с учебните тревоги, които сме правили, мога да кажа, че много трудно се забелязват от мостика", каза Крайчев. При ниска температура, повече от 10-15 минути човек не може да издържи. Според него при температура на водата от 15 градуса и час или два да издържи, въпросът е в умората на организма.

"За съжаление, Черно море е опасно море, много бързо се разваля времето, бързо се вдига вълна и трябва да се внимава при такива инциденти, защото освен всичко друго, то е затворен тип море и ако танкер корабокрушира и има разлив, то няма да може да се възстанови от 20 до 50 години", каза Крайчев.

"Въпросът е какво можем ние да направим като държава и държавите около Черно море, за да минимизираме трагичните инциденти", каза той и даде пример с английската и средиземноморската системи, при които, когато се случи инцидент, се обединяват усилията на всички държави, има единен център за ръководене на операциите и всички останали държави се подчиняват на него и ресурсите се използват за това. "Така, ако се случи инцидент в България, можем да използваме ресурсите на съседните страни", посочи Крайчев. При корабокрушение спасителната операция трябва да се поеме еднолично от една институция, която да регулира и работата на катерите, и на корабите, и на хеликоптерите. Това трябва да бъде обсъдено от всички черноморски държави. На 9 и 10 декември, по думите му, във Варна предстои провеждането на среща на тези държави във връзка с това. Крайчев е поставил този въпрос и пред Черноморската асамблея за икономическо сътрудничество. "Този въпрос ще продължава да се дискутира, докато не се постигнат нормални граници на сигурност срещу инциденти", каза той.

Източник: агенция "Фокус"


Виж коментарите (0)

Още по темата (23):
21.12.2010 Моряците от кораба “Карам I" вече са се върнали в родината си
11.12.2010 Инцидентът край Емине не е причинен от употреба на алкохол
09.12.2010 Петър Киров: България разполага с капацитета да се справи с тежки морски инциденти
06.12.2010 Първата подводна снимка от огледа на "Карам І"
04.12.2010 Издирването на моряците от потъналия кораб край Емине приключи
03.12.2010 Задържаха капитаните на катастрофиралия кораб
Още новини от Новини от Варна:
Колко време губят варненци в задръствания годишно?
За пореден път: Мъж нападна екип на "Спешна помощ", този път в Иг...
Полицията във Варна спипа двама апаши – единият крал кабели, а др...
Празник е! Не желайте зло и не носете черно в този ден
Варна ще бъде един от най-топлите градове в България днес
Кметовете на София и Варна подписаха меморандум за сътрудничество...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).