© Impact Press Group | | За създаването на етичен кодекс за таксиметровия превоз настояват браншови организации. В документа трябва да бъде застъпено приличното и чисто облекло на шофьорите, забрана на тютюнопушенето от водачите, учтивост към клиентите, качество на превоза и прекратяване на практиката да се пуска чалга в колите. Етичният кодекс трябва да бъде създаден от всяка от общините в страната, след съгласуване с браншовите организации. Това съобщи председателят на транспортния синдикат „Авто 94" Димчо Иванов.През миналата седмица в София се провела кръгла маса за проблемите в таксиметровия бранш, организирана от Националната федерация на таксиметровите водачи, асоциацията на водачите и синдикат „Авто 94". Основните акценти са били поставени върху новия проект нa транспортния министър за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози. Синдикатите не са съгласни с промените, тъй като според тях липсвали ясни правила, но имало солидни глоби за всяко нарушение. Въпреки поканата на срещата не присъствал представител от транспортното министерство. Браншът дал становището си срещу новият проект на закон пред депутатите. Сред тях бил и излъченият от Варна Свилен Крайчев.
Трите синдикални организации са подготвили паралелен проект, който е връчен на парламентаристите. Подготвянето на етичния кодекс за таксиметровия превоз е само един от акцентите в проекта.
В него се предлага още тарифите за превоз да се определят от общините, а цената да бъде еднаква за всички. По този начин нямало да се създава монопол от определени фирми, които возят на по-ниска тарифа. Единната цена можела да се определи с решение на Общинския съвет, по предложение на експерт и браншовите организации. Предлага се още общините да издават разрешителните за таксиметрова дейност чрез създаването на правилник. Така такситата ще бъдат премахнати от закона за автомобилните превози и за тях ще отговарят единствено общините. И всички пари от глоби ще се събират в техните хазни. Браншът настоява и за още една промяна - отпадане на 10-годишния срок за ползване като такси на автомобилите. Според организациите в момента масово се купуват некачествени третокласни коли, които след няколко години стават по-зле и от десетгодишните.
Депутатите, присъствали на кръглата маса в София, са получили в писмен вид проекта на синдикатите и са обещали да го разгледат в срок от месец и половина. Представители на организациите ще присъстват на заседания на комисията по транспорт, за да обсъдят и презентират предложенията си. Стана още ясно, че новия проект нa транспортния министър за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози все още не е вкаран за разглеждане в Министерски съвет.
Председателят на транспортния синдикат „Авто 94" Димчо Иванов, заяви че поставят още едно условия. Този път то е насочено към запълване на дупките по варненските улици. Ако до 2 седмици не се ремонтират - излизаме на протест, защото разбихме колите си, каза Иванов.
Източник: в. "Черно Море" |