През последните месеци таксиметровият бранш във Варна се открои с недоволство и търсене на правосъдие. След като преди месец окупираха сградата на НАП заради двойните осигуровки, сега таксиджиите умуват нов протест. Този път недоволството им ще бъде срещу проектозакона за изменение и допълнение на Закона на автомобилните превози. Още преди месеци браншовите организации изригнаха срещу проектодокумента на транспортния министър заради солените глоби и задължения, които фигурират в него. Няколко пъти заплашваха с протести, организираха срещи в столицата и представяха исканията си. "Ако тези изменения бъдат приети, браншът ни ще загине", жалваха се тогава таксиджии. В последния ден на март обаче Министерският съвет одобри проектозакона. Ден след това варненските браншови организации все още не знаеха за министерското одобрение. "Бедна им е фантазията какво ще се случи. Още сега ще говоря с организациите от другите градове да подготвяме протести. Кога ще бъдат - то ще се чуе. Ако Министерският съвет е одобрил проекта, значи скоро ще бъде приет", каза за в. "Черно море" председателят на независимия транспортен синдикат "Авто 94" Димчо Иванов. Той бе категоричен, че това е жестока гавра за целия бранш - "най-гадният проект, без никакви правила за бизнеса, а само с глоби". По думите му в тази криза плащането на санкции от 100 до 15 000 лв. за неработещ касов апарат или неспазен ден за почивка е невъзможно. "Всеки иска да работи, за да си плаща разходите. На ден изкарваме по 10 - 20 лв., а те и тях ще ни вземат. Ако не платиш глобата обаче, ти правят запор на къщата", жалва се Иванов. Той се обяви и против предложението максималният размер на цените на превоз да се определя от общинските съвети. Това щяло да даде монопол на определени фирми, които да подбиват конкуренцията с по-ниски цени. "Нашето предложение бе общините да определят единна цена за всички таксита, а не максимум. Искахме да се изчисли себестойността на труда, като се вземе предвид изплащането на колите на лизинг и горивата", обясни транспортният синдикалист.
На 31 март правителствената информационна служба публикува решението на МС относно допълненията и измененията. Със законопроекта се въвеждат нови изисквания. Предприятия, които упражняват професията, трябва да са действително и трайно установени в една от държавите членки на ЕС. Законопроектът възлага на общинските съвети да определят максималния размер на цените за предоставянето на таксиметрови услуги на територията на съответната община.
Източник: в. "Черно море"