© Varna24.bg | Таксита, чийто стоянки са около автобусните спирки, както и хиляди паркирани автомобили по основните булеварди във Варна блокират трафика и затрудняват сериозно предвижването на автобусите. За това сигнализира варненец за Varna24.bg.Ето какво споделя читателят: "Нормално ли е на спирка "зимно Тракия" посока кварталите, върху БУС лентата да има разчертани 3-4 паркоместа за таксита?
За мен това е безумие! Няколко пъти минавам от там и... Автобуса с ляв мигач не може да влезе в средната лента, а и не му е там мястото.
Пред него спрели "законно" върху БУС лентата 2-3 таксита и чакат клиенти. Резултатът - задръстване, 2-3 автобуса в средната лента, а в крайна дясна никакво движение.
Кажете нормално ли е това? По света и в други български градове има такси стоянки в специални отбивки, пресечки, паркинги и т.н. но не в лентата за движение?
Затова народа се възмущава от безпринципност и недомислие".
Огромен проблем за нормалният трафик във Варна са и множеството паркирани автомобили по основни пътни артерии, които са завзели цяла пътна лента. Пример са булевардите "Цар Освободител" от двете страни в района на Проектантска организация, бул. "Сливница" над сп. "Нептун" в посока центъра на града, улица "Вяра" и други.
Според Закона за движение по пътищата на автобусна спирка е недопустимо да престояват таксита, ако има стоянка то тя трябва да е поне на 30 метра отстояние от спирката, коментира за Varna24.bg зам.-кмета по сигурността в Община Варна Тодор Иванов.
Той се ангажира да разпореди проверка относно законността на пребиваване на таксиметровите автомобили в района на спирката по бул. "Владислав", за която сигнализира нашият читател.
Относно множеството паркирани возила по варненските булеварди Иванов заяви, че служителите на Общинска полиция съставят хиляди актове, но това не е в състояние да откаже шофьорите от паркиране по забранените участъци поради факта, че няма достатъчно паркоместа в централната част на града. Той допълни, че имало платени паркинги, но по обясними причини те стоели полупразни.
Тодор Иванов изрази надежда, че с въвеждането на синята зона в града този проблем ще бъде поне отчасти решен.
Зам.-кметът допълни със съжаление, че няма достатъчно полицейски екипи, които да осъществяват контрола във Варна. Служителите на Общинска полиция само подпомагали дейността на Пътна полиция.
Според Иванов може да се вземе пример от Париж, където е издадена тотална забрана за движение на автомобили в централната част на града. |