Шефове на таксиметрови централи, много шофьори и представители на синдикални организации се събраха на импровизирана среща на паркинга пред болница "Св. Марина" вчера. Целта беше да се проведат неформални разговори за изясняване на исканията, които има браншът към държавата.
Инициатор на срещата беше Васил Ценев от Националния професионален съюз "Промяна". Той обясни, че предлага варненските таксита да застанат зад отмяната на изискванията за възраст на автомобилите, като за сметка на това се въведе стандартът Евро 3 за сигурност и екологичност. Освен това се иска юрисдикцията на таксиметровата дейност да е в общините, а също така и за нея да се плаща патентен данък.
Ценев призна пред, че шефовете на централи са съгласни с предложенията му, но при шофьорите мненията са различни. Той допълни, че ще проведе подобни разговори и с товарните таксита във Варна.
"Смятам да обсъдя въпроса с кмета
Кирил Йорданов и преминаването на контрола на такситата към общините да стане предложение към държавата от тяхното национално сдружение. Ако тези искания не се изпълнят и има съгласие сред шофьорите, ще последват протести", заяви Ценев. Една от причините работната среща да завърши без конкретен резултат беше, че на нея присъстваха и много членове на синдиката "Авто 94", оглавяван от Димчо Иванов. Между двете организации и лидерите им има известна конкуренция кой от тях има право да представлява варненските таксиметрови шофьори.
Димчо Иванов, лидер на "Авто 94"
От ГЕРБ ни излъгаха
Лидерът на синдикалната организация "Авто 94" Димчо Иванов заяви, че вчерашната среща е свикана на практика от собствениците на таксиметрови централи, които искали въвеждането на патентния данък. "Ние не сме съгласни с това, а останалото - да минем към общините, отпадането на възрастта на автомобилите и въвеждането на европейски стандарт, ние вече сме го вкарали чрез наш човек в Народното събрание", обясни Иванов.
Той обаче не каза кой е "техният човек" в парламента, но уточни, че исканията им ще бъдат предложени между първо и второ четене на промените в Закона за автомобилните превози. "Няма да кажа от коя партия е депутатът, защото от ГЕРБ вече се извъртяха. Уж в началото ни подкрепяха за отпадането на възрастта на колите, после Иван Вълков, председателят на транспортната комисия в парламента, ми каза, че имало голямо лоби за това ограничение, с което не можели да се справят", разказа Иванов. Той също заяви, че могат да се очакват протести на такситата.
Източник: в. "Народно дело"