© Varna24.bg | | Близо 300 000 лв. месечно губят варненските презозвачи от нелегалните таксита, които „крадат" пътниците им от спирките. Това показва сметката на финансовите специалисти в частния превозвач „Транстриумф холдинг" АД.Таксиджиите обикалят по натоварените маршрути и привличат клиенти с оферти за бърз превоз на цената на билета. Преди време същите конкурираха маршрутките, които возят на 1,50 лв., но заради кризата свалиха цената на услугата си до тази на градските превозвачи.
„Такситата спират, правят престой, предлагат на чакащите превоз на цената на автобусния билет. Така те освен нелоялна конкуренция създават и риск за живота на пътниците, които се опитват да слязат или да се качат на автобус. Да не говорим какви са опасностите, които носи подобно пътуване в таксиметров автомобил за пътника, който не получава никакъв документ за услугата", коментира изпълнителният директор на „Транстриумф холдинг" АД Антраник Шакариян.
Над 25 подобни таксита са засекли служителите на фирмата в интервала между 12,30 и 14,30 в организирана в петък акция. В продължение на 2 часа те са записвали номерата на колите, предлагащи незаконната услуга по линиите 13 и 409 от спирките им съответно на Централна поща и на центъра в посока Златни пясъци.
„Автомобилите са подадени на вниманието на областния управител, на кмета и на директорите на ДАИ - Варна, и на ОДП. За съжаление това не е първият такъв списък, който изпращаме с молба за реакция. Проблемът е от години, става целогодишен, но през лятото се задълбочава и създава условия за сблъсъци и неприятни сцени по спирките", коментира Шакариян.
Опитваме се, но е много трудно да противодействаме на тези таксита, каза началникът на областна дирекция на „Държавната автомобилна инспекция" (ДАИ) Коста Панайотов. Единствените нарушения, за които можели да се хванат инспекторите, били, ако апаратът не работи или не се издава касов бон на всеки пътник при слизането му. За да установят това, инспекторите се нуждаели от сигнали от пътници, които в масовия случай заставали на страната на такситата. Самите служители нямало как да се правят на тайни клиенти, защото всички ги познавали. Ето защо разчитали на работници от засегнатите транспортни фирми, които да им съдействат. Поне веднъж дневно обаче служителите на ДАИ се появявали по големите спирки, за да предупредят шофьорите на таксита, че ги наблюдават.
Източник: в. "Позвънете новини" |