Против бяха Костадин Костадинов, Николай Недков и Николай Джагаров. От групата на БСП обявиха, че се въздържат да подкрепят заема, тъй като така няма да се решат проблемите на общинския превозвач. Според Аврам Тодоров дори има опасност "Градски транспорт" да фалира, предаде Дарик.
"Този кредит е съмнителен. Единственото решение за изход от ситуацията е ново ръководство, което да е годно да управлява предприятието", заяви Тодоров. Мнението му беше подкрепено от Пламен Начков, според когото отчетът на настоящия борд на директорите не е пълен и няма яснота от къде идват задълженията на дружеството.
"Подкрепата за теглене на кредит няма да реши въпроса с проблемите на предприятието. Това не е устойчиво предложение, тъй като не са изследвани процесите в тази фирма от 2008 година насам. Гледа се едностранчиво на това, че задълженията са от 7 години и произтичат от увеличените амортизации. Падат приходите от билети и карти. Друга причина е, че не е актуализирана транспортната схема - има линии, които се дублират. Трябва да сведем до минимум неефективните линии, като транспортът трябва да се минимизира. Тегленето на кредит временно решава някакъв проблем, но е крайно време да анализираме до колко са ефективни общинските фирми и предприятия и има ли възможност за приватизиране. Много е грешна политиката, която сме водили към тези дружества. Фирмите ни ще затънат, ако не се грижим за тях", обясни позицията си Начков.
Председателят на финансовата комисия към местния парламент Тодор Балабанов изрази несъгласие с тезата на групата на БСП, като по негови думи в заема няма нищо съмнително и изтеглянето му ще помогне за оздравяването на предприятието. "Чух и някои авантюристични идеи като минимизиране на линиите, като се има предвид, че в цял свят е обратното. Освен това предстои да се приеме нова транспортна схема, като ще се въведе плащане на километър и ще се оптимизират линиите", разясни Балабанов.
Тегленето на кредита беше подкрепено и от групата на Янко Станев "СДС - Да" и от Движение "Нашият град". Мотивите на "СДС-Да" са, че със заема ще се покриват задълженията и така ще може те да се следят по-лесно.
"Не мисля, че кредитът е проблем, ние ще го подкрепим и ще мине. Не сме съгласни с тезата за приватизация на "Градски транспорт" и никога няма да подкрепим такава визия. Ние сме за дългосрочното изпълнение на нещата, които са залегнали като обща транспортна схема на града, но наистина трябва да направим сесия за общинските дружества, за да разработим връзката между новата транспортна схема и европроектите. Трябва да поставим конкретни задачи на мениджмънта. Не може и не трябва да има нерви и драми в "Градски транспорт". Ако се напънем в оставащите 6 месеца от мандата можем да приемем модул, с който да регулираме политиката на предприятието за 5-6 години. Трябва да се търси решение на въпроса и с "Транстриумф", коментира Станев.
На заседанието на комисията по транспорт миналата седмица представителят на борда на директорите на "Градски транспорт" Злати Златев обясни, че задълженията на дружеството са достигнали близо 5 млн. лв. Голяма част от тях са под формата на плащания към НАП, увеличение на минималната работна заплата и текущи разходи. За да бъдат погасени тези задължения от борда на директорите предлагат тегленето на дългосрочен кредит до 5 млн. лв. и с до 7% лихва.