© | | Изключителен интерес предизвика кампанията "Алкохолът е лош шофьор" във Варна и тестовете с "алкохолни" очила. Социално-отговорната кампания е насочена към повишаване на информираността за рисковете от шофиране след употреба на алкохол, отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на пътя - ключови предпоставки за намаляване броя на жертвите на пътя. В подкрепа на тези цели четвъртото издание на "Алкохолът е лош шофьор" организира за участниците в пет от най-големите градове на страната, сред които и Варна, тестове със специални "алкохолни" очила. Те възпроизвеждат наличието на 1.1 промила алкохол в кръвта и дават възможност на участниците да усетят на практика, и в безопасни за тях условия, как алкохолът влияе на реакциите им - замъглява виждането, забавя реакциите, намалява възможността за реална преценка на ситуацията.
Във Варна тестовете с "алкохолните очила" се състояха в петък и събота вечерта (16-17 септември), между 20.00 ч. и 24.00 ч, в централните улици на града. Инициативата предизвика изключителен интерес сред варненци. За да усетят на практика как 1.1. промила алкохол ги прави неспособни да шофират, те трябваше да извървят няколко метра с "алкохолните" очила. След тестовете всеки един от тях беше категоричен, че в подобно състояние е трудно да се пази равновесие, и е изключено да се управлява автомобил. В допълнение на тестовете с алкохолни очила, екипите на "Алкохолът е лош шофьор" призоваваха участниците, излезли с автомобил, да изберат един от тях, който да е "шофьор" на компанията - да не употребява алкохол. По този начин той би могъл безопасно да прибере приятелите си по домовете им в края на вечерта. Повечето от варненци поеха този ангажимент. Всички участници в "Алкохолът е лош шофьор" получиха листовка за рисковете от шофиране при различен процент промили алкохол в кръвта, като за двата дни на инициативата бяха раздадени над 1200 броя.
Кампанията "Алкохолът е лош шофьор" стартира през 2008 г., провокирана именно от високия брой ПТП, в следствие употребата на алкохол. Тя е част от дългосрочната политика на "Каменица" АД, насочена към повишаване на информираността за рисковете от шофиране в нетрезво състояния, насърчаване на отговорна консумация на алкохол и отговорно поведение на пътя. И, като краен резултат, повишаване на културата на шофиране, на самосъзнанието на водачите и намаляване на броя на жертвите на пътя.
Четвъртото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор" се провежда под патронажа на Посланика на Кралство Белгия в България Н.Пр. Марк Михилсен и с изключителната подкрепа на Главна дирекция "Охранителна полиция" - МВР.
През следващата седмица, на 23 и 24 септември "Алкохолът е лош шофьор" ще продължава в София и Стара Загора. |