Транспортен "апокалипсис" се очертава във Варна на 18 май. Обединени в протеста ще са синдикални организации, превозвачи с камиони и автобуси, таксиджии, строителните фирми и граждани с леките си автомобили, съобщи за
Varna24.bg Максим Петков, председател на Националния съюз на превозвачите във Варна.
"Блокираме страната, това е! Пуснали сме писмо с искане да стартираме в 9 часа, за да не пречим на матурите. Всички имаме деца и осъзнаваме колко важен момент е това за тях. Сборен пункт ще бъде входа на магистралата до бизнесклуба. Ще направим шествие от Катедралата до входа на "Аспарухово", до кръста на обръщача. Не е ясно, ако колоната стане много дълга, дали ще продължи към АМ "Черно море" или към ул. "Девня". Ще се реши според обстоятелствата. Как да обещаем, че няма да има тапи?
Държим да съберем всички в града. Ще има и пешаци, артисти, пътещари, всякакви. Който дойде, добре дошъл. Такова нещо, каквото ще правим в сряда, не е правено в нашата история. Да събереш на едно място синдикати и работодатели да си подадат ръка и да подкрепят превозвачите, е невиждано досега. След като децата отидат в 7.30 часа на матури, започваме. После кой както иска да се прибира. В София ще спре и градския транспорт. Тук ще стачкуват колегите символично, ще сложим надписи "Протест" първия ден в автобусите. После никой не знае какво ще става и ние няма да имаме контрол върху ситуацията и върху хората си.
На практика като тръгнем по "Владислав" ще се блокират и другите булеварди. Бях днес в доста фирми, всички ще се включат.
Подозирам, че до юни месец ще падне правителството. Нескопосаните действия на
Кирил Петков и неговите министри ни докараха до това. Как си представяте
да покаже вратата на Йордан Арабаджиев и Магдалена Милтенова, това не го беше правил никой. Как ще ги изгониш тези хора? Ако не пуснат в София камионите и колите, 15 000 души ще блокират пеш столицата", коментира Максим Петков.
Припомняме, че работещите в бранша протестират с искането за намаляване на акциза на горивата с 50%, временно отпадане на добавката за екологично чисто гориво и отлагане на планираното разширяване на тол системата.