Транзитните товари заобикалят пристанищата ни | ||||||
| ||||||
Всички транзитните товари по море заобикалят нашите пристанища, дори голяма част от контейнерния ни оборот се обслужва от Солун, Констанца, но не и от Варна, Бургас. Това е основният извод от предпроектното проучване на транспортните връзки на българските пристанища с хинтерланда и региона на Черно море по проекта WATERMODE, който беше представен вчера на форум в грандхотел "Димят". Това е втората национална среща по тази международна програма, заяви за "Черно море" Анна Натова, директор на дирекция "Европейски съюз, международни отношения и проекти" и ръководител на екипа на ИА "Морска администрация" - партньор по WATERMODE. По нейните думи основната им цел е да насърчат координацията между отделните организации, занимаващи се с логистика, за по-добро управление на транспортната политика и ефективнвото прилагане на мултимодалното логистично сътрудничество, особено при използване на връзките вода- суша. В рамките на проекта ще бъде разработена виртуална карта на всички логистични центрове в Югоизточна Европа и на отделните страни. България участва с 12 такива центрове от общо 286 в региона, обясни Анна Натова. Обичаме да се изтъкваме като кръстопът на Балканите, но това важи само за сушата, но не и за водните пътища, заяви Естислав Площаков, главен инспектор в ИА "Морска администрация" и координатор на един от работните пакети на проекта. Анализът показвал, че капацитетът на пристанищната ни инфраструктура е достатъчна за следващите 5 - 10 г. Само във Варна той бил запълнен над 60%, докато в останалите пристанища достигали едва до 30 - 40%. Проблемът бил в модернизацията на портовете, за да отговорят на нуждите на съвременните интермодални превози. Едно от предложенията, което ще залегне в проекта WATERMODE, е развитието на варненския фериботен комплекс. Това е най-голямото фериботно съоръжение в Европа с най-дългата линия в света, но не се използва ефективно, констатира работният екип. Залага се и на ро- ро терминала, изграждането на дълбоководния терминал, без който е немислимо пренасочването на транзитни товари към порт Варна. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg