Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Транзитните товари заобикалят пристанищата ни
Автор: Екип Varna24.bg 11:08 / 30.06.2011Коментари (0)842
Всички транзитните товари по море заобикалят нашите пристанища, дори голяма част от контейнерния ни оборот се обслужва от Солун, Констанца, но не и от Варна, Бургас. Това е основният извод от предпроектното проучване на транспортните връзки на българските пристанища с хинтерланда и региона на Черно море по проекта WATERMODE, който беше представен вчера на форум в грандхотел "Димят". Това е втората национална среща по тази международна програма, заяви за "Черно море" Анна Натова, директор на дирекция "Европейски съюз, международни отношения и проекти" и ръководител на екипа на ИА "Морска администрация" - партньор по WATERMODE. По нейните думи основната им цел е да насърчат координацията между отделните организации, занимаващи се с логистика, за по-добро управление на транспортната политика и ефективнвото прилагане на мултимодалното логистично сътрудничество, особено при използване на връзките вода- суша. В рамките на проекта ще бъде разработена виртуална карта на всички логистични центрове в Югоизточна Европа и на отделните страни. България участва с 12 такива центрове от общо 286 в региона, обясни Анна Натова.

Обичаме да се изтъкваме като кръстопът на Балканите, но това важи само за сушата, но не и за водните пътища, заяви Естислав Площаков, главен инспектор в ИА "Морска администрация" и координатор на един от работните пакети на проекта. Анализът показвал, че капацитетът на пристанищната ни инфраструктура е достатъчна за следващите 5 - 10 г. Само във Варна той бил запълнен над 60%, докато в останалите пристанища достигали едва до 30 - 40%. Проблемът бил в модернизацията на портовете, за да отговорят на нуждите на съвременните интермодални превози. Едно от предложенията, което ще залегне в проекта WATERMODE, е развитието на варненския фериботен комплекс. Това е най-голямото фериботно съоръжение в Европа с най-дългата линия в света, но не се използва ефективно, констатира работният екип. Залага се и на ро- ро терминала, изграждането на дълбоководния терминал, без който е немислимо пренасочването на транзитни товари към порт Варна.

Нужна е адекватна политика и по отношение на транспортната схема на страната. Засега републиканската инфраструктура се развива приоритетно към Турция и Гърция, което стимулира интермодалните връзки с техните пристанища. В същото време се пренебрегва посоката изток - запад и особено линиите Варна - Бургас, Варна - София, жп линията Варна - Русе, категорични бяха участниците във форума.

Източник: в. "Черно море"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
Зима 2024/2025 г.
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: