При наличие на достатъчно товари има опция българските плавателни съдове да станат също два, колкото са и руските. През миналата година по линията Варна-Кавказ са преминали общо 48 026 тона товари, от които 39 225 тона са внос за България. За Русия са изнасяни най-много строителни материали, стъкло и дървени плоскости. А у нас са влезли втечнен газ, нефтопродукти и зърнени храни. Български фирми вече имат дългосрочни договори за внос на пропан-бутан по фериботната линия като количествата на импорта постепенно се увеличават и има вероятност да достигнат до 10 000 тона на месец, каза Маринов.
Количеството товари като цяло са се увеличили от началото на тази година, допълни Димитър Димитров, управител на компанията - корабен агент. За два месеца в комплекса са преминали около 25 000 тона, основно внос за България. Корабите по линията се движат с около 70 % натовареност, което е много добър показател.
Съоръжението в комплекса се нуждаят от ремонт, каза шефът му Веселин Маринов. За да бъдат решени проблемите, са необходими 60 000 лева. Осигуряването на средствата се затруднява от наличието на трима собственици - държавните компании БДЖ, "Пристанищна инфраструктура" и "Железопътна инфраструктура". Многото собственици са и пречка за отдаването на комплекса на концесия.
Източник: в. "Стандарт"