© Varna24.bg | Заради военно учение, при което е била проиграно терористична атака срещу Аспарухов мост, бившият зам.-кмет на Варна по въпросите на транспорта Свилен Крайчев се сетил за идеята за тунел под Варненското езеро. Тя е разглеждана още преди строителството на сегашния мост, а при обсъжданията за Общия устройствен план преди 8 години отново излезе на дневен ред. Тогава експерти коментираха, че геологията на канала позволява подобно съоръжение, което трябва да е дълбочина от 20 до 25 метра по морското равнище.Лансираната от Крайчев преди време идея отново е актуална, след като кметът на Варна Иван Портних обяви, че вече са започнали проучвания и идейно проектиране за възможността да бъде прокопан тунел.
"Той трябва да бъде за градско ползване и да свързва южните квартали с центъра на Варна. Инженерите трябва да определят трасето му, но то не трябва да край село Казашко, където ОУП предвижда изграждането на нов мост над езерото", коментира пред Дарик Крайчев, който беше част от екипа на Кирил Йорданов при третия му мандат.
След като видял как се строи метрото в София, той смята, че тунелът би бил по-лесен вариант за изпълнение от втори мост. Друго предимство било, че автомобилният трафик в него няма да се влияе от климатичните условия.
"Въпросът е да има алтернатива на Аспарухов мост - дали втори мост, дали тунел, дали въжена линия. Не може да се прогнозира кой е по-евтиният вариант, докато не се направят задълбочени анализи", допълва Свилен Крайчев. |