© Varna24.bg | | От началото на летния туристически сезон са постъпили няколко жалби от туристи, недоволни от условията в хотелите, в които са настанени. Това обявиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП) във Варна. Жалбите на туристите са били удовлетворени след намесата на служители на комисията, предаде Дарик.Несъответствие на туристическите обекти на определената им категория, некатегоризирани туристически обекти и заведения за хранене и развлечения без посочени грамажи в изготвеното меню са най-често срещаните нарушения при сигналите до КЗП във Варна. По жалби и сигнали на потребители са извършени 271 инспекции. Случаите на съставени актове за административни нарушения са 18.
От КЗП-Варна отчетоха свършеното като цяло по отношение на контролната дейност от началото на летния туристически сезон. Извършени са общо 1231 инспекции, след които са съставени 189 актове за административни нарушения.
Най-много проверки са направени в заведения за хранене и развлечения - 871 на брой, при които са съставени 127 актове за административни нарушения. Най-честите нарушения са за меню без грамажи, непоставяне на удостоверение за категоризация на видно място и неуведомяване на категоризиращия орган за промяна в обстоятелствата за отразяването им в Националния туристически регистър.
Последните два вида нарушения са срещнати и при проверките в средствата за подслон и места за настаняване. Инспекциите там са 274 на брой, като са съставени 44 акта. Сред най-честите нарушения е необявяване на цените на нощувките.
Нарушения не са установени само при проверените 15 туроператори. |