От януари до края на септември "Градски транспорт" е превозил малко над 13,5 милиона пътници, или 174 000 по-малко, в сравнение със същия период на миналата година. Намалял е и пробегът на автобусите, който е малко над 5,5 млн. км, или с 267 000 по-малко от 2012 г., съобщава Дарик.
В същото време обаче с над 300 000 лева са се увеличили разходите за заплати, става ясно от отчета. По-големи са и разходите за външни услуги. В тях са включени и 65 000 лева, които дружеството е дало за адвокати във връзка с делото, което частната компания "Транстриумф холдинг" заведе срещу общинския превозвач.
В момента Агенцията за държавна финансова инспекция извършва ревизия в "Градски транспорт". Проверката трябва да установи причините за лошите финансови показатели на общинското дружество и допуснатите нарушения, разкри членът на Съвета на директорите Георги Казаков.
Дотук цифрите са просто убийствени, коментира председателят на транспортната комисия Жельо Алексиев. Той и останалите съветници споделиха притеснение, че ръководството на общинското дружество не се справя успешно с работата си.
За стабилизиране на дружеството се разработва стратегия за развитие. Бизнес планът е възложен от Борда на директорите на изпълнителния директор Злати Златев. От своя страна той разкри, че една от причините за увеличаващите се загуби е проблем с новите и по-икономични автобуси "Tedom". Шест от общо десетте чешки возила, които бяха закупени през 2009 г., са извън строя заради проблем с електрониката. Ремонтът на всеки от тях ще струва няколко хиляди лева, разкри Златев. Пречка са и неизплатени задължения от 6000 лева на софийската фирма, която може да ремонтира тедомите.
След пускане на новите автобуси "Solaris" в движение, разходите на "Градски транспорт" драстично ще намалеят, както за гориво, така и за резервни части, изтъкна председателят на Съвета на директорите Свилен Камбуров. Различно мнение изрази съветникът Марио Шиваров, според когото новите возила, макар и нови и доста по-икономични, ще са с изключително големи застраховки. В пъти по-скъпи ще са и резервните части за тях, тъй като автобусите са в гаранционен срок и поддръжката трябва да се извършва във фирмен сервиз.
С цел оптимизиране на разходите, "Градски транспорт" обмисля няколко промени в транспортната схема. Едната предвижда линия 109 да стане сезонна, като обслужването на спирките "Република" и "Панорама" ще бъде поето от автобус №9. Предстои и промяна в маршрута на линия 48, която в почивни дни няма да вози до детската градина по маршрута.