Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Укрепването на ската на крайбрежната алея било едно от най-мащабните укрепителни мероприятия в общината
Автор: Екип Varna24.bg 16:27 / 24.04.2012Коментари (5)1837
© Народно дело
В отворено писмо до гражданите и гостите на Варна "Холдинг Варна" АД благодари за проявеното разбиране и търпение от създаденото неудобство при преминаване по крайбрежната алея. "Холдинг Варна" АД Ви информира, че в района на крайбрежната алея се извършват укрепителни мероприятия, които са част от цялостния проект "Алея Първа", целящ облагородяване на крайбрежната зона и превръщането й в атрактивна туристическа дестинация.

Ежегодно земна маса от ската се свлича, като понякога пада на пешеходната алея. Ерозията е изяла ската, като на някои места е достигнала обитаеми сгради в Морската градина, като например Метеорологичната станция. Според водещи специалисти аварийното укрепване е повече от наложително, защото ерозията заплашва да погълне нови територии, включително и съществуващата алея. Всички тези процеси създават реална, непосредствена заплаха за здравето и живота на гражданите и гостите на града.

Противоерозионното укрепване на ската на крайбрежната алея във Варна е едно от най-мащабните укрепителни мероприятия за последните години в община Варна и региона, като участъкът за укрепване е разделен технически на три зони - А, В и С, с обща дължина 1105 м от последната буна след "Почивка" в посока юг. Същото представлява част от цялостното укрепване и стабилизиране на откоса по "Алея Първа". Мероприятията се финансират изцяло от "Холдинг Варна" АД, като само изпълнението на първите три зони възлиза на над 20 млн.лв. Проектът е съгласуван и утвърден от община Варна и Областната администрация и е започнато строителството след издаването на съответните строителни разрешения и актове съгласно Закона за устройство на територията.

Строително-монтажните работи се изпълняват в две направления - отводняване на ската (хващане на всички подпочвени и повърхностни води в канализационна система и отвеждането им в морето) и последващото му укрепване. Отводняването на ската ще бъде изпълнено чрез вертикални дренажни кладенци с диаметър 60 см и височина 32 - 35 метра от горната панорамна алея до морското равнище. Същите ще бъдат източвани с хоризонтален сондаж с диаметър около 12 см и дължина около 30 метра, отвеждайки водата в дренажен колектор извън петата на ската, който впоследствие, обирайки и повърхностните води от укрепения скат чрез предпазни канавки, открити улеи и канализационни PVC тръби, ще отведе водата в морето чрез три зауствания през крайбрежната алея.

Аварийното укрепване на ската се състои от:
- Укрепителна стена, представляваща силно армирано правоъгълно стоманобетоново сечение с ширина 80 см и височина 7,5 метра, стъпила на стоманобетоново изливни пилоти с диаметър 80 см и дълбочина 7,5 метра, осово на 1 метър разстояние един от друг.
- Впоследствие стената се приковава към ската със стоманени анкери, инжектирани с циментов разтвор с дължина 24 метра и диаметър около 8,5 см.
- Откритият скат от челото на стената до горния ръб на откоса ще бъде облечен със специални брегоукрепителни стоманени мрежи и стоманобетонови решетки, които ще бъдат затревени чрез хидропосев, а отделни участъци и залесени със специални, ерозионно укрепващи растения по задачата за озеленяване към основния проект. Мрежите ще бъдат прихванати за стоманобетонови пилоти с дължина от 3 до 8 метра и сечение от 35 до 60 см, излети по горния ръб на ската до панорамната алея.
- Всички тези строително-монтажни дейности ще бъдат извършвани последователно от юг на север, с цел по малък обхват на строително-монтажната площадка. Това води до облекчаване придвижването по крайбрежието и минимизиране на създалото се неудобство за гражданите и гостите на града. След завършването на всеки етап същият ще бъде почистван за лесен достъп на всички до окончателното предаване на обекта за експлоатация.

Със завършване укрепването на ската ще бъде постигнато следното:

- Панорамната пешеходна алея ще бъде подновена изцяло.
- Ще бъде монтирана нова предпазна ограда, осигуряваща безопасността на гражданите и гостите на Варна.
- Както е видно от досега извършените строителни работи, панорамният изглед многократно се увеличава.
- Скатът се отводнява и се премахват условията за заблатяване, замърсявания и други нежелани последици в петата на ската.
- Скатът се заздравява, създава се възможност за поддръжка и почистване, като същият ще бъде художествено оформен със съответната естетическа растителност.
- Изграждането на стената ще осигури безопасност на ползващите плажната ивица и ще предпази крайбрежната алея от затваряне поради срутване на земни маси и по-тежки ситуации.
- Облагородяването на целия район ще даде възможност за увеличаване на площите и целогодишното им използване от гражданите и гостите на града.

С реализирането на аварийните укрепителни мероприятия на ската ще се запазят площите на Морската градина и крайбрежната алея от ерозията, а с реализацията на цялостната инвестиция окончателно ще бъдат решени проблемите, свързани с отпадните води и чистотата на морската вода.

"Холдинг Варна" АД, отчитайки сериозността на поетия ангажимент, е избрало и възложило проектирането на укрепителните съоръжения, както и изграждането им, на доказани специалисти в областта като проф.инж. Божидар Божинов - проектант и консултант на множество укрепителни съоръжения по българското Черноморие, и компании като "Евро Алианс Холдинг" ЕАД, "Стройинжект" АД и "Рубикон инженеринг" ООД, със значителен опит в реализацията на подобни проекти - метрото в София, укрепителни съоръжения по Черноморието.

Подчертаваме, че всички инвестиции по укрепване на ската, изграждане на инфраструктура, електрификация, канализация, водопроводна мрежа са ИЗЦЯЛО за сметка на "Холдинг Варна" АД, като не се ползват средства от държавата, общината или европейски фондове.
"Холдинг Варна" АД е най-голямото публично дружество във Варна. Акционери в него са над 15 000 физически лица, както и над 50 юридически лица. Акциите на дружеството се търгуват на Българската фондова борса, а дейността му се контролира от Комисията по финансов надзор.
"Холдинг Варна" АД притежава сертификат за инвеститор Първи клас №А-63/14.08.2007 г. за инвестиционния си проект "Алея Първа", издаден по реда на Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ) в редакцията му до 30.08.2007 г.

Самият проект, така както е одобрен от БАИ, предвижда създаване на подходяща инженерна и др. инфраструктура, укрепителни мероприятия по скатовете, изпълнение на ел- и ВиК проекти, след което изграждането на комплекс за предоставяне на широк кръг от обществени, туристически и други услуги, при запазване и дори увеличаване на зелените площи, съхранявайки и поддържайки биоразнообразието и околната среда на територията.

Инвестицията е на обща стойност в размер на 73 100 000 лева, като в процеса на нейното осъществяване ще бъдат създадени над 500 нови работни места.

Продължава грубото и манипулативно интерпретиране на фактите относно сделката за проект "Алея Първа" и нейните елементи.

В качеството си на инвеститор Първи клас дружеството е имало право да се възползва от законово гарантираните права, включително и за закупуване на недвижими имоти - частна държавна собственост, без търг и конкурс. Въпреки предвидената възможност такива имоти да бъдат предоставени безвъзмездно за осъществяване на инвестиционните намерения, "Холдинг Варна" АД, отчитайки обществения интерес е предпочело да заплати цената, изцяло съобразявайки се с начина и реда на нейното определяне от самия продавач - държавата.

Имотите, както е установено и от Европейската комисия, са оценени от независими лицензирани оценители, при спазване на всички законови и подзаконови нормативни актове. Това обстоятелство, в контекста на констатираното от Европейската комисия, по категоричен начин опровергава всички твърдения за т. нар. ниска цена на сделката. Напротив, държавата в качеството си на продавач е определила на дружеството купувач "Холдинг Варна" АД по-високата стойност от двете изготвени оценки, като цената следва да се разглежда в аспекта на цялостното инвестиционно задължение в размер на 73 млн.лв. по сключения договор. Т.е. смятаме за некоректно изваждането на една компонента от общия инвестиционен процес, който "Холдинг Варна" АД е поело да изпълни.
В текста на отговора на Европейската комисия по жалба на неправителствена организация изрично е констатирано, че "не е налице държавна помощ".

Държим да отбележим, че проектът "Алея Първа" е проверяван от всички възможни институции - прокуратура, изпълнителна власт, Европейска комисия, парламент на Р България. Всички тези институции достигат до един и същ извод - сделката отговаря на всички нормативни изисквания.

"Холдинг Варна"АД е спазило и продължава да спазва всички свои задължения по сключения инвестиционен договор, създавайки достъпна, безопасна и екологична среда за жителите и гостите на Варна.

Реализацията на проекта "Алея Първа" ще даде не само архитектурна и естетическа визия на крайбрежната алея на града, но и ще постави нови мащаби в стратегическото развитие на варненското Черноморие. През последните години се отчита постоянна тенденция за намаляване на броя на туристите във Варна за сметка на увеличаващия се брой в Бургаския регион. Само за сравнение - от 2005 до 2011 г. се отчита спад с 33,72% на пътниците, летели до Варна, и ръст на пътуващите до Бургас с 44%, което в крайни числа за 2011 г. е 1 165 822 пътуващи до Варна срещу 2 253 475, предпочели Бургас.

Опазването на околната среда, подобряване качеството на услугите и преодоляване на сезонността са основните предпоставки за устойчивото развитие на Черноморското крайбрежие, което ние - "Холдинг Варна" АД, сме на път да осъществим.

Източник: в. Черно море




Още по темата: общо новини по темата: 21
25.03.2016 »
05.06.2015 »
04.06.2015 »
26.03.2015 »
07.09.2012 »
08.08.2012 »
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 04.05.2012 г.
0
 
 
""Холдинг Варна" АД благодари за проявеното разбиране и търпение от създаденото неудобство при преминаване по крайбрежната алея" Моите уважения, но аз не проявявам нито разбиране, нито търпение. Панорамната алея и краиморският път са места за разходки (нищо че последният е превърнат в път за достъп до заведения с правоъгълни форми и черни столове, на които пише "Martinelli"). При планирането на укрепителните работи е трябвало да се укаже как тази част на Морската Градина ще запазят своята основна функция - по тях да се придвижват хора на 2 крака и да се любуват на природата. В момента по горната страна на ската хора не могат да се придвижват. Моля представители на "Холдинг Варна" да отговорят колко би струвало да се прекара една пътека успоредно на оградите, за да могат хората да си правят разходките? Така "създаденото неудобство" наистина би било по-поносимо. Говорейки за неудобство - крайбрежния път е превърнат в един прашен междуселски път. Хората, които минават оттам на два крака, с колело или в кабрио са принудени да дишат невероятни прахове. Аз наистина не вярвам, че "Холдинг Варна" не може да организира почистване на камионите от калта преди да напуснат строителния обект ... ама чакайте малко - това не е ли задължително ... ама кой ли ще ги провери тях? Моля някой да отговори или коментира на моите две конкретни искания: пътека горе и чист път долу? Толкова ли е трудно? И на края на моя коментар, ще припомня един мой любим лозунг, който посреща колите идващи по магистралата от София: "ДОБРЕ ДОШЛИ В НАШИЯ ГРАД!" Че е градът е ВАШ вече разбрахме, но моля като сте го взели да го поддържате!
Aнонимен
на 25.04.2012 г.
0
 
 
Алея ж.р. (фр) Път за пешеходци от двете страни с дървета или лехи с цветя.( Стр. 23, Български тълковен речник, Издателство НАУКА И ИЗКУСТВО, София 1973) "Алея Първа" си е едно обикновено крайбрежно шосе.
Aнонимен
на 24.04.2012 г.
0
 
 
На 04.04.2012 колона, елемент от стената и една из първите 4 - 5 изградени, е паднала, затрупана от земна маса и дървета под "Делфинариума". Каква е гаранцията, че и други части от стената няма да паднат?
Aнонимен
на 24.04.2012 г.
0
 
 
Към кого да се обръщаме за разрешително за строеж,едно хотелче със 100 места и малка кокетна вила на 6-7 етажа няма да пречат на никого,да се наслаждаваме на новата панорама шоту на старата не ни пускаха а само глобяваха.
Aнонимен
на 24.04.2012 г.
0
 
 
"Ежегодно земна маса от ската се свлича, като понякога пада на пешеходната алея." На коя пешеходна алея? Вие си направихте път и паркинг за джиповете и лимузините си! Там няма нито пешеходна,нито пък вело-алея. Кого заблуждавате? И вие много добре знаете,че защитавате частния си,а не обществения интерес,в противен случай отдавна щяхте да сте се оттеглили...
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
България в еврозоната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Лято 2024
50-ото Народно събрание
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: