Съветниците от транспортната комисия към местния парламент днес възложиха на кмета
Кирил Йорданов да бъде обявена процедура за предварително проучване по изграждането на втори мост до съществуващия Аспарухов мост. Решението бе гласувано след предложение на председателя на Общинския съвет
Борислав Гуцанов в рамките на дебатите относно актуализацията на Общинския план за развитие 2007-2013 г. Според шефа на ОбС острата необходимост от алтернатива на Аспаруховия мост изисква смел и дори по-ексцентричен подход, какъвто досега не е прилаган у нас. По думите му това допуска даже да се търси възможност новото съоръжение да бъде отдадено на концесия. Той бе категоричен, че инфраструктурата е от изключителна важност за града, особено след като вече бе подписано споразумението с американско-японската компания за начало на проектните работи по новия контейнерен терминал. Наред с пристанището на първо място по значение за общината поставям изграждането на околовръстния ринг на Варна. Този път, който трябва да мине зад летището и да обиколи целия град с отклонения към кварталите, Златни пясъци и Св. св. Константин и Елена, е от първостепенна важност, коментира Гуцанов. Същото значение той придаде и на изграждането на нов мост, който да е част от автомагистрала "Черно море". Това трябва да бъде връзка между Истанбул, Бургас, Варна и Констанца. Не е без значение дали този мост и тази магистрала ще минат близо до града - около Казашко, или ще са на 50 км извън Варна, заяви шефът на местния парламент. Според него общината има интерес мостът на Казашко да е съчетан с магистрала "Черно море" и да е максимално близо до града. Ако се забави този проект или правителството реши, че аутобанът няма да минава толкова близо до Варна, което би било груба и стратегическа грешка за страната, тогава трябва да мислим как да направим успореден на Аспаруховия мост. Това може да стане чрез еврофондове, публично-частно партньорство или дори концесия, но какви са юридическите аргументи за подобни проекти и какви средства ще са нужни, ще покаже предложеното проучване. То трябва да даде насоки включително и за най-подходящото място за нов мост.
Гуцанов не изключи в този случай едно от съоръженията да бъде платено. Възможно е единият мост да бъде за тирове и тежки автомобили и да бъде платен, а другият - не. Може варненци да не заплащат такса, а да минават транзит за разлика от гостите на града, допусна още шефът на ОбС. Той припомни, че това е добре позната по света практика, но всичко е въпрос на бъдещо решение.
В подкрепа на предложението му председателят на транспортната комисия Красимир Маринов от партия "Отечество" заяви, че още през 1995 г. е била изчерпана пропускливостта на Аспаруховия мост и необходимостта от алтернатива не подлежи на съмнение.
Източник: chernomore.bg