Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Умуват концесия за изграждането на втори мост във Варна
Автор: Екип Varna24.bg 18:19 / 04.11.2009Коментари (0)1878
© Varna24.bg
Съветниците от транспортната комисия към местния парламент днес възложиха на кмета Кирил Йорданов да бъде обявена процедура за предварително проучване по изграждането на втори мост до съществуващия Аспарухов мост. Решението бе гласувано след предложение на председателя на Общинския съвет Борислав Гуцанов в рамките на дебатите относно актуализацията на Общинския план за развитие 2007-2013 г. Според шефа на ОбС острата необходимост от алтернатива на Аспаруховия мост изисква смел и дори по-ексцентричен подход, какъвто досега не е прилаган у нас. По думите му това допуска даже да се търси възможност новото съоръжение да бъде отдадено на концесия. Той бе категоричен, че инфраструктурата е от изключителна важност за града, особено след като вече бе подписано споразумението с американско-японската компания за начало на проектните работи по новия контейнерен терминал. Наред с пристанището на първо място по значение за общината поставям изграждането на околовръстния ринг на Варна. Този път, който трябва да мине зад летището и да обиколи целия град с отклонения към кварталите, Златни пясъци и Св. св. Константин и Елена, е от първостепенна важност, коментира Гуцанов. Същото значение той придаде и на изграждането на нов мост, който да е част от автомагистрала "Черно море". Това трябва да бъде връзка между Истанбул, Бургас, Варна и Констанца. Не е без значение дали този мост и тази магистрала ще минат близо до града - около Казашко, или ще са на 50 км извън Варна, заяви шефът на местния парламент. Според него общината има интерес мостът на Казашко да е съчетан с магистрала "Черно море" и да е максимално близо до града. Ако се забави този проект или правителството реши, че аутобанът няма да минава толкова близо до Варна, което би било груба и стратегическа грешка за страната, тогава трябва да мислим как да направим успореден на Аспаруховия мост. Това може да стане чрез еврофондове, публично-частно партньорство или дори концесия, но какви са юридическите аргументи за подобни проекти и какви средства ще са нужни, ще покаже предложеното проучване. То трябва да даде насоки включително и за най-подходящото място за нов мост.

Гуцанов не изключи в този случай едно от съоръженията да бъде платено. Възможно е единият мост да бъде за тирове и тежки автомобили и да бъде платен, а другият - не. Може варненци да не заплащат такса, а да минават транзит за разлика от гостите на града, допусна още шефът на ОбС. Той припомни, че това е добре позната по света практика, но всичко е въпрос на бъдещо решение.

В подкрепа на предложението му председателят на транспортната комисия Красимир Маринов от партия "Отечество" заяви, че още през 1995 г. е била изчерпана пропускливостта на Аспаруховия мост и необходимостта от алтернатива не подлежи на съмнение.

Източник: chernomore.bg









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Газови доставки
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: